اخبار و رویدادها: طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه صنعتی شاهرود کلید خورد

طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه صنعتی شاهرود کلید خورد
شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۱- ۰۹:۵۹:۲۲



شب گذشته مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در تالار شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی امام جمعه شاهرود با تبریک آغاز ماه مبارک رمضان، همزمانی طرح ضیافت دانشگاه را با آغاز این ماه به فال نیک گرفت و گفت : ماه رمضان کوره انسان سازی و خم رنگ رزی خداوند است که به جان های آماده و پذیرا صبغه الهی می دهد. عبادات به تنهایی ارزشمند هستند و زمانی که گروهی انجام می شوند ارزش و پاداش آن ها چند برابر می شود. اینجا عبادت دسته جمعی است، اعتکاف علمی و دینی، این نور علی نور است.

وی افزود: اگر دلی آماده باشد، خدا در این ماه که آغاز سال ریشه داری، اعتلاء، همت و اراده های خدایی است، آغازسال خود سازی و تربیت الهی است، آن را به قیمت بالایی می خرد.

امام جمعه شاهرود با اشاره به حدیث امام صادق (ع) که در تفسیر کلمه نعمر در آیه أَوَلَمْ نُعَمِّرْکُمْ مَا یَتَذَکَّرُ فِیهِ مَنْ تَذَکَّرَ  (سوره فاطر ) فرموده اند: منظور از این سن، سن 18 سالگی است گفت: تا قبل از این سن برخی گناهان را نمی نویسند ، ازبرخی می گذرند اما بعد از این سن باید فهم هجرت از سیئات به حسنات بدست آید،‌اگر کسی بیدار نشده باشد، عذری در درگاه خدواند ندارد. در 40 سالگی خداوند می فرماید بر این بنده سخت بگیرید که دوران آسان گرفتن و تخفیفش گذشته است. این زمان که شما دانشجویان عزیز این جا در این طرح هستید وقت بیداری دل ها و هجرت است. بستر خود سازی آماده است فقط باید از آن به نحو مطلوب استفاده کنید.

لازم به ذکر است حجت الاسلام سید حمید حسینی معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود نیز بعد از تبریک این ایام و اشاره به این که روزه دار واقعی کسی است که حتی فکر او هم در روزه گناه باشد به برنامه های آموزشی و فرهنگی طرح اشاره کرد و قوانین و مقررات حضور دانشجویان در این طرح را یاد آوری نمود.

12345