اخبار و رویدادها: اطلاعیه پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد

اطلاعیه پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱- ۱۳:۴۷:۲۷



اطلاعیه پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد برای نیمسال اول سال تحصیلی 92-91 در دانشگاه صنعتی شاهرود

اطلاعیه پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد برای نیمسال

اول سال تحصیلی 92-91 در دانشگاه صنعتی شاهرود

بدینوسیله به اطلاع می رساند دانشگاه صنعتی شاهرود در نظر دارد براساس آئین نامه اجرایی پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد (آئین نامه شماره 3536/21 مورخ 31/6/86) برای سال تحصیلی 92-91 اقدام به پذیرش دانشجو نماید.

الف) شرایط عمومی داوطلبین:

1-  دارا بودن صلاحیت عمومی به تشخیص هیأت مرکزی گزینش دانشجو.

2- نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از لحاظ خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد.

ب) شرایط اختصاصی متقاضی استفاده از تسهیلات بدون آزمون برای ورود به دوره کارشناسی ارشد:

          1- حداکثر در مدت هشت نیمسال در دوره کارشناسی پیوسته دانش آموخته گردد.

تبصره: به سنوات تحصیل دانشجویانی که دارای دروس معادل سازی شده در کارنامه خود باشند به ازای هر 14 واحد معادل سازی شده یک نیمسال (برای محاسبه حداکثر سنوات تحصیل) اضافه میشود. بنابراین داوطلبی که دارای حداقل 14 واحد معادل سازی شده در کارنامه خود است برای ارائه تقاضا جهت استفاده از این سهمیه بایستی حداکثر در مدت هفت نیمسال دانش آموخته شده باشد.

     2- دارای معدل کل (دردوره کارشناسی) حداقل 15 باشد.

     3- از لحاظ میانگین معدل کل، جزو 10% برتر اول بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی ثبت نام شده خود باشد.

     4- حداکثر تا 31/4/91 فارغ التحصیل شده باشد.

     5- درخواست و مدارک دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی دانشگاههای پیام نور و غیر انتفاعی که دارای معدل کل حداقل 17 باشند (با تاریخ فارغ التحصیلی حداکثر تا 31/4/91) نیز بررسی خواهد شد ودر صورت احراز شرایط و نیاز، از آنها جهت انجام مصاحبه در محل دانشگاه دعوت بعمل خواهد آمد.

تبصره: تقاضای دانشجویان دوره های کارشناسی پیام نور که حداکثر در ده نیمسال دانش آموخته شده باشند در صورت داشتن سایر شرایط قابل بررسی می باشد.

     6- درخواست و مدارک رتبه های اول تا سوم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی (در صورت معرفی از طریق دبیرخانه المپیاد)، دانشجویان نمونه کشوری (در صورت معرفی از طریق معاونت دانشجویی وزارت)، رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، فارابی در رشته مرتبط با طرح ابتکاری داوطلب یا زمینه ای که در آن برگزیده شده اند (در صورت معرفی از طریق دبیرخانه هر یک از جشنواره ها)، نفر اول مسابقه ها و جشنواره های معتبر علمی، بین المللی (در صورت معرفی از طریق مراجع ذی ربط) و رتبه اول کشوری جشنواره دانشجویان مبتکر و نوآور بسیجی، شاهد و ایثارگر(در صورت معرفی از طریق مراجع ذی ربط) که حداکثر تا 31/4/91 فارغ التحصیل شده باشد نیز بررسی خواهد شد.

تذکرات مهم:

          1- براساس ابلاغیه شماره 29163/2 مورخ 26/5/89 سازمان سنجش آموزش کشور دانشجویانی که از طریق آزمون سراسری کارشناسی ارشد در دوره روزانه قبول شوند نمی توانند از این سهمیه استفاده نمایند.

     2- افراد متقاضی استفاده از این تسهیلات صرفاً می توانند برای سال و دوره تحصیلی بلافاصله بعدی خود از این تسهیلات بهره مند شوند.

     3- دانشجویانی که از طریق این تسهیلات دراین دانشگاه پذیرفته شوند در صورتی که اقدام به ثبت نام نموده و شروع به تحصیل نمایند در صورت انصراف ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان در نیمسال اول 92-91 خواهند بود.

     7- کلیه متقاضیان استفاده از این تسهیلات بایستی از تاریخ 1/5/91 با مراجعه به سایت دانشگاه به آدرس http://golestan.shahroodut.ac.ir مراجعه و بعد از ورود به سیستم گزینه متقاضی شرکت در آزمون را انتخاب نمایند. سپس تمامی مراحل لازم برای ثبت نام اینترنتی شرکت در آزمون را انجام داده و گواهی پذیرش از سیستم دریافت نمایند.

     8- متقاضیانی که اقدام به ثبت نام اینترنتی نموده اند بایستی کلیه مدارکی که در ذیل اشاره شده است را با پست پیشتاز به آدرس: شاهرود- بلوار دانشگاه- دانشگاه صنعتی شاهرود- مدیریت تحصیلات تکمیلی (لطفاً روی پاکت عنوان مربوط به استفاده از سهمیه بدون آزمون ذکر شود)- صندوق پستی: 316- کدپستی: 3619995161  ارسال نمایند به گونه ای که این مدارک حد اکثر تا 31/5/91 توسط این مدیریت دریافت گردد. لطفا رسید پستی را برای اطمینان از دریافت مدارک ارسالی نزد خود نگاه دارید.

توجه: به مدارکی که بعد از تاریخ 31/5/91 دریافت شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.

مدارک مورد نیاز که بایستی از طریق پست پیشتاز به این دانشگاه ارسال گردد:

          1- فرم درخواست پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون جهت سال تحصیلی 91-90 که به تأیید اداره کل آموزش دانشگاه محل تحصیل رسیده باشد. (فرم شماره یک صفحه 3 این اطلاعیه)

     2- گواهی پذیرش دریافتی از سیستم آموزشی گلستان.

     3- دو قطعه عکس 4×3 همانند جدید با ذکر مشخصات در پشت آنها. 

     4- ریز نمرات مقاطع تحصیلی قبلی.    

     5- یک کپی(پشت و رو) از کارت ملی داوطلب.

            6- فیش واریزی به حساب سیبا به شماره 2178612988005 بانک ملی  شعبه مرکزی شاهرود به نام در آمدهای اختصاصی دانشگاه صنعتی شاهرود به مبلغ 000/100 ریال.

مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه

12345