اخبار و رویدادها: یادواره شهید چمران در تالار شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

یادواره شهید چمران در تالار شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.
جمعه ۲ تیر ۱۳۹۱- ۲۰:۰۹:۴۰



اداره کل امور فرهنگی دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران یادواره این شهید را اول تیر 91 ، ساعت 17:30درتالار شقایق های این دانشگاه برگزار نمود.

این مراسم با حضور سردار علی اصغر خانی قائم مقام سابق لشکر 27 محمد رسول الله (ص) تهران و مهندس سید احمد کاویانی همرزم شهید چمران و جمعی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد .

سردار علی اصغر خانی با اشاره به این موضوع که پاوه با نام شهید چمران رقم خورده گفت: شخصیت دکتر چمران برای ایستادگی ساخته شده بود ، مردی که تا صبح در خیابان های غرق به خون پاوه ایستادگی کرد تا شهر سقوط  نکند ، همان نماینده امام(ره) در شورای عالی دفاع و دانشجوی ممتاز دانشگاه کالیفرنیای آمریکا در رشته فیزیک هسته ای پلاسماست.

خانی با یادآوری آموزش های پارتیزانی که شهید چمران در مصر می دید افزود: بعد از مرگ جمال عبد الناصر چمران به سرعت خود را به لبنان رساند دست در دست امام موسی صدر اسلحه می گیرد و به شیعیان خدمت میکند .

قائم مقام سابق لشکر 27 محمد رسول الله با اشاره به اینکه تفکر حزب الله و سید حسن نصرالله برخاسته از تفکر چمران است گفت: سید حسن نصرالله با غرور می گوید افتخار می کنم حکمی از چمران دارم .

خانی با بیان خاطراتی از چمران به زندگی ساده و بی پیرایه این شهید بزرگوار اشاره نمود و افزود : با همه دانشی که داشت و همه قدرت فرماندهی و نظامی بالایش مقابل دنیا ایستاد و گفت من مقلد امام هستم .

مهندس سید احمد کاویانی مسئول دفتر دکتر چمران در زمان دولت موقت دکتر بازرگان و همرزم آن شهید با بیان خاطراتی از زندگی و مسئولیت ها و فعالیت های شهید چمران در آمریکا مصر و لبنان گفت: شهید چمران موسس انجمن اسلامی دانشجویان در آمریکاست . او کسی است که با وجود این که همیشه عباداتش را در خفا انجام می داد در آمریکا آشکار نماز می خواند که بگوید مذهبی است . دین برایش معنی و مفهوم دارد. می خواست اسلام را بشناساند.

کاویانی در پایان با اشاره به جمله معروف چمران من امام را تنها نمی گذارم، افزود : چمران برای خودش هیچ نمی خواست و همه چیز را برای خدا می خواست و من کان الله کان الله له هر کس خودش را وقف خدا کند خدا خودش را برای او قرار می دهد. چمران مطابق سخن حضرت علی علیه السلام رابطه خودش با خدا را اصلاح کرده بود و خداوند رابطه او با بندگانش را درست کرده بود به همین دلیل است که نام چمران مانده اما دیگرانی که از راه راست منحرف شدند هیچ چیزشان باقی نمانده است.

در پایان این مراسم بعد از تقدیر و تشکر و اهداء لوح یادبود به سخنرانان این مراسم،طی قرعه کشی به بازدیدکنندگان از نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تحت عنوان جاودانه ها نیز هدایایی اهدا گردید.

12345