اخبار و رویدادها: 1000دانشجوواستاددرضیافت اندیشه امسال دانشگاه صنعتی شاهرودشرکت می کنند

1000دانشجوواستاددرضیافت اندیشه امسال دانشگاه صنعتی شاهرودشرکت می کنند
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱- ۱۲:۵۱:۲۵

 1000دانشجوواستاددرضیافت اندیشه امسال دانشگاه صنعتی شاهرودشرکت می کنند

حجت الاسلام سید حمید حسینی معاون دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی گفت: امسال بیش از 1000 نفر از اساتید و دانشجویان این دانشگاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در طرح بزرگ ضیافت اندیشه شر

معاون دفتر نهاد مقام معظم رهبری با بیان این که این طرح در دو گروه اساتید و دانشجویان برگزار می شود افزود : تاکنون بیش از 80 دانشگاه کشور برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده اند  و پیش بینی می شود بیش از 60 هزار نفر در سراسر کشور در این طرح شرکت نمایند.

حجت الاسلام سید حمید حسینی با اشاره به این که طرح ویژه اساتید 10 روز اول ماه مبارک سال 91 با هدف دانش و معرفت افزایی و افزایش سطح علمی اساتید در غیر تخصص خودشان برگزار می شود گفت: بیش از 200 عضو هیئت علمی دانشگاه های صنعتی، علوم پزشکی، پیام نور، آزاد اسلامی و علمی کاربردی با موضوعات اصول تعلیم و تربیت اسلامی و تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی در این طرح آشنا خواهند شد.

وی در  ادامه به طرح های اجرایی در بخش دانشجویی اشاره کرد و گفت : این طرح در بخش دانشجویی 15 روز اول ماه مبارک در دو قالب آموزشی و فرهنگی برگزار می شود . در بخش آموزشی 3 سر فصل، آشنایی با متون اسلامی، انقلاب اسلامی و اخلاق اسلامی ارائه می شود و کرسی های آزاد اندیشی، نقد فیلم و سینما ، مباحث زنان و دختران، ادب و هنر، مسائل خیریه و ترویج فرهنگ مهرورزی، تشکیل انجمن های علمی در موضوعات مختلف، تربیت بدنی، تربیت و خودسازی، مسابقات قرآنی، جزءخوانی قرآن، مناجات ها، اقامه نماز و سفره های افطار، گفتمان های آزاد دانشجویی و پاتوق های مشاوره از طرح های مهم قالب فرهنگی یا فوق برنامه می باشد.

حجت الاسلام سید حمید حسینی در پایان خاطر نشان کرد: فضاسازی اجرایی طرح نیازمند مشارکت و خواست دانشجویان است که بحمد لله این امر مورد توجه قشر دانشجو قرار دارد. اما محدودیت ظرفیت های دانشگاهی و مشکل نبود فرودگاه فعال در شهرستان که مانع استفاده از اساتید پروازی شاخص است، دست مسئولین دانشگاه را برای پذیرش دانشجویان بیشتر در این طرح و استفاده از تعدادی از اساتید برجسته تا حدودی بسته است .

لازم به ذکر است شرکت در قالب آموزشی این طرح برای دانشجویان مطابق آیین نامه، 4 واحد از دروس عمومی ارائه شده دانشگاه برای دانشجویانی که آنرا نگذرانده اند محسوب خواهد شد.

 

12345