اخبار و رویدادها: سفیر عشق و دوستی در دانشگاه صنعتی شاهرود

سفیر عشق و دوستی در دانشگاه صنعتی شاهرود
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱- ۱۳:۴۸:۰۵



سمینار مدیریت با عنوان از توکیو تا شاهرود، سه شنبه 19 اردیبشهت ماه با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود در تالار دانشکده معدن برگزار شد .

افشین والی نژاد خبرنگار آزاد ساکن ژاپن که از اولین دقایق حادثه سونامی ژاپن از نزدیک با این فاجعه روبرو شده است ، میهمان این سمینار بود که مسافت 7782 کیلومتری را برای این جلسه طی کرده بود تا در این همایش به بیان تجربیات خود بپردازد.

در ابتدای این جلسه دکتر بزرگمهر اشرفی رئیس دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت، ضمن عرض خیر مقدم، به بررسی ویژگی های مدیریت اسلامی و دینی پرداخت و مراسم مذهبی همچون محرم را جزء نمونه های ارزشمند از کار گروهی و مدیریتی دانست .

دکتر اشرفی با بیان اینکه مردم در مراسم های مذهبی به صورت بسیار ارزنده این  نشست ها را مدیریت می کنند حاکی از اعتقادات و منش دینی مردم در این نوع مدیریت است.

سپس والی نژاد ضمن تشکر از دانشگاه صنعتی شاهرود و برگزاری نمایشگاه عکس خود ،  حضورش در جمع دانشجویان و اساتید را بسیار مفید دانست.

خبرنگار  و عکاس رادیو ژاپن در این سمینار ضمن بررسی جامعه ژاپن و حادثه تسونامی، مدیریت کلان در ژاپن و معضلات و آسیب های اجتماعی  ژاپن را تشریح کرد .

والی نژاد که از اولین خبرنگاران خارجی بود که  به منطقه بحران وارد شده است اقدامات بشر دوستانه ایرانیان را در حادثه سیل ژاپن بی نظیر توصیف کرد و افزود : هر فرد دیگری اگر جای من بود بی شک کارهای بهتری انجام می داد چرا که فرصت عشق به هم نوع و محبت موضوع پیچیده ای نیست .

لازم به توضیح است افشین والی نژاد با انتشار اطلاعیه همگانی در فضای اینترنت با خیرین جهان به کمک مردم سیل زده شتافت و در زمان تقارن این حادثه با ایام نوروز، با توزیع سیب در بین مردم سیل زده که نماد عشق و محبت است، عشق و دوستی خود و ایرانیان را به جهانیان نشان داد که بازتاب  بسیار گسترده ای در رسانه های جمعی داشت.

این فتوژورنالیست در ادامه به نمایش عکس های از کشور ژاپن و مناطق حادثه زده  و توضیح عمق فاجعه پرداخت .

همزمان با برگزاری نمایشگاه افشین والی نژاد در دانشگاه صنعتی شاهرود نمایشگاه عکس های وی در توکیو ژاپن هم برگزار شد .

12345