اخبار و رویدادها: خبرهایی از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه

خبرهایی از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه
دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱- ۱۵:۲۹:۱۸



معرفی برگزیدگان مسابقات منطقه ای قرآن کریم ...

     نرگس نصیری دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیک، یکی از برگزیدگان درون دانشگاهی بیست و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که برای شرکت در مرحله منطقه ای به دانشگاه بیرجند اعزام شده بود،مقام اول رشته ترتیل این مرحله را کسب کرد.

 

 

کانون مهر امام علی با هدف دنبال کردن گذز خاطرات در کنار عزیزانمان، برای آنکه یادمان بماند " از هر دست بدهی از همان دست می گیری " ، با حضور گرم و پر شور100 نفر از دانشجویان دانشگاه، شنبه 9 اردیبهشت ماه از خانه ی سالمندان بازدید نمودند.

 

برگزاری مراسم گپ و گفتگوی صمیمی درباره تعامل یا تقابل فرهنگی با حضور دکتر سید محسن موسوی فر- تحلیل گر مسائل روز ایران و جهان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد دوشنبه 4 اردیبهشت در تالار شقایق ها با حضور دانشگاهیان برگزار شد. 

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین موسوی فر درباره تهاجم فرهنگی غرب، علیه ایران و برنامه ریزی شبکه های ماهواره ای و سینمای هالیوود جهت رسیدن به اهداف خود مطالبی را بیان نمود.

وی افزود: امروزه استکبار جهانی جهت رسیدن به اهداف شوم خود هزینه های بسیاری را خرج می کند و به همین خاطر شبکه های ماهواره ای زیادی را راه اندازی کرده است که نتیجه اینها چیزی جز رواج فساد در ایران و سست شدن جوانان نسبت به دین و ارزش ها نیست.

موسوی فر همچنین درباره سینمای هالیوود و نقش اساسی آن در گمراهی جوانان و نیز ورود انواع مواد مخدر در راستای نابود کردن جوانان و خانواده های آنان توضیحاتی را ارائه نمود. در پایان این مراسم به سوالات اساتید و دانشجویان پاسخ داده شد.

 

کانون حج و زیارت، کارگاه اخلاق را با حضور استاد حوزه و دانشگاه حجة الاسلام و المسلمین محمدی نیا و جمعی از دانشجویان 5 اردیبهشت در تالار اقاقیا برگزار نمود.

کانون حج و زیارت کارگاه وبلاگ نویسی را با حضور40 نفر از دانشجویان دختر با مدرسی فاطمه جرجانی در تالار اقاقیا برگزار نمود .

 کانون ادبی عصر داستانی با عنوان برگرده اردیبهشت را ساعت 16 سه شنبه 12 اردیبهشت در مجموعه فرهنگی برگزار می کند. این کانون همچنین با هدف ترویج و بسط ادبیات، سلسله کارگاه های شعر و داستان را به صورت هفتگی با حضور دانشجویان علاقه مند برگزار می کند.

 

12345