اخبار و رویدادها: آیین نکوداشت مقام معلم و تقدیر از استاد نمونه دانشگاه صنعتی شاهرود

آیین نکوداشت مقام معلم و تقدیر از استاد نمونه دانشگاه صنعتی شاهرود
دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱- ۱۱:۰۷:۱۲



در آستانه روز معلم و آغاز هفته معلم و سالگرد شهادت علامه فقید شهید مرتضی مطهری طی مراسمی پرشکوه در دانشگاه صنعتی شاهرود از مقام شامخ معلم و استادی تجلیل به عمل آمد.

 در این نشست که با حضور امام جمعه شاهرود، هیئت رئیسه و اعضای هیات علمی دانشگاه برگزار گردید، دکتر علی مراد زاده ریس دانشگاه ضمن گرامی داشت این ایام، جایگاه معلمی را جایگاهی والا دانسته و افزود: معلمی عشق است که اگر این جایگاه درک شود به این شغل افتخار خواهیم کرد. وی در ادامه بر الگو قرار دادن استاد شهید مرتضی مطهری (ره) در کار اساتید تاکید کرد و افزود: باید شان استادی و عرصه مهمی که در آن مشغول به خدمت هستیم را دریابیم .

دکتر مراد زاده سفر اخیر دکتر کامران دانشجو، وزیر علوم به دانشگاه صنعتی شاهرود و افتتاح فاز اول پردیس مهندسی و فناوری های نوین را بسیار خوب ارزیابی کرده و اذعان داشت: در این سفر دستاوردهای بسیار ارزنده ای برای شهرستان شاهرود به دست آمد که از آن جمله می توان ایجاد دانشگاه دختران شاهرود، استقلال بودجه ای پردیس دانشکده کشاورزی بسطام و ایجاد پژوهشکده های هوا و فضا و مگاترونیک را ذکر کرد.

دکتر مراد زاده پیشرفت های ده ساله دانشگاه را چشمگیر و خدمات انجام شده در این زمینه را به برکت انقلاب اسلامی و لیاقت مدیران دانشگاه و زحمات تمامی کارکنان و پرسنل دانشگاه دانست و افزود: از نظر تعداد دانشجویان نسبت به سال 84 ، رشد 194 درصدی را شاهدیم، که 70 درصد این دانشجویان در نوبت روزانه تحصیل می کنند. در زمینه جذب دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی 489 درصد رشد داشته ایم که نسبت به سال 84، پنج برابر شده است که از این میزان 20 درصد دانشجویان را دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی  تشکیل می دهند .

رئیس دانشگاه شاهرود میزان رشد تعداد دانشجویان مقطع دکتری را معادل 313 درصد اعلام کرد و گفت: هم اکنون در دانشگاه صنعتی شاهرود بیش از  11700 دانشجو در 117 رشته و گرایش مشغول به تحصیل می باشند که در این بخش نیز 216 درصد رشد داشته ایم .

در جذب اعضای هیات علمی تمام وقت نسبت به سال 1384 رشدی بالغ بر 184 درصد و در زمینه  بورسیه هم 216 درصد رشد داشته ایم .

دکتر مراد زاده حرکت دانشگاه  به سوی تولید علم و تعداد مقالات منتشر شده در مجلات علمی  و مقالات در همایش های و کنفرانس ها را پنج برابر اعلام کرده و تصریح کرد: مقالات نمایه شده بین المللی در سال 90 فقط 243 مورد بوده که نسبت به سال 84 ، بیست برابر شده است .

وی همچنین از افتتاح دانشکده آموزش های مجازی در مهرماه خبر داد و افزود: این دانشکده در حال حاضر در 5 رشته گرایش کارشناسی ارشد دانشجو خواهد پذیرفت .

دکتر مراد زاده از ورود سفارشات خارجی و ارزی دانشکده ها به کشور خبر داد و اظهار امیداواری کرد که این اقلام به زودی ترخیص و در اختیار دانشکد ها قرار می گیرد . افزایش 4 برابری بودجه تجهیزاتی با اعتباری بالغ بر 5/1 میلیارد تومان از خبر های خوش این جلسه بود .

در ابتدای این مراسم دکتر محمود شریعتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی ضمن ارائه گزارش عملکرد یکساله این معاونت، گفت: در سال 90 دانشگاه صنعتی موفق به جذب  85 عضو هیات علمی و راتبه تحصیلی شد.

 شریعتی با بیان اینکه در سال 91 تعداد دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد 729 نفر خواهد شد، اذعان کرد: در مقطع دکتری تعداد دانشجویان به  114 نفر خواهد رسید که رشدی  صددرصدی را تجربه خواهیم کرد .

دکتر شریعتی تعداد اساتید ارتقاء یافته به مرتبه دانشیاری در سال گذشته را، 9 نفر اعلام کرد و افزود: 5 عضو هیأت علمی به درجه استادی نائل شدند.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی امام جمعه شاهرود ضمن تقدیر از مجموعه دانشگاه صنعتی شاهرود هفته معلم را به اساتید، اعضای هیات علمی و تمامی فعالان عرصه علم و علم آموزی تبریک گفته و از خداوند متعال توفیق روز افزون آنان را خواستار شد .ترابی با بیان اینکه جایگاه معلمی جایگاه انبیا الهی است شان و مرتبه معلمی به ویژه معلمان ارشد را جایگاهی الهی و معنوی توصیف کرد و افزود: برای توسعه اقتصادی و سیاسی یک جامعه بدون نگاه به نیروهای علمی و دانشگاهی امکان پذیر نیست. در جامعه امروز، دانشگاه ها حرف اول را می زنند و کسی که علم دارد قدرت دارد. رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود ضمن اشاره به احادیث و روایات صریح قرانی مسیر و راه دانشگاه های اسلامی را جدای از مسیر و راه دانشگاه های دیگر ملل دانسته و گفت : هدف ما در دانشگاه ها انسان سازی است و با این هدف باید شاخص های کیفی فرهنگی را برنامه ریزی کنیم.

در خاتمه از 38 تن از اعضای هیات علمی نمونه آموزشی، روسای دانشکده های منتخب و اساتید پیشکسوت با اهداء لوح سپاس و جوایز نفیس، تقدیر به عمل آمد .

12345