اخبار و رویدادها: تشریح عملکرد روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود در سال 1390

تشریح عملکرد روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود در سال 1390
دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۱- ۱۰:۴۳:۲۴

تشریح عملکرد روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود در سال 1390

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود در گزارشی عملکرد این واحد در سال 1390 را تشریح کرد.

تشریح عملکرد روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود در سال 1390

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود در گزارشی عملکرد این واحد  در سال 1390 را تشریح کرد.

احمد خدابخشیان افزایش دریافت و ارسال اخبار در سال 90 نسبت به سال های گذشته را خوب توصیف کرد و گفت: در سال 90 آمار اخبار دانشگاه صنعتی شاهرود از مرز 550 خبر گذشت که رشد خوبی را شاهد هستیم. وی بازخورد اخبار ارسالی به رسانه ها را در مقایسه با سال 89 متمایز دانست و افزود: در سال 90 برخی از اخبار دانشگاه در روزنامه های کشوری درج شد و بسیاری از خبرگزاری ها نیز از اخبار دانشگاه صنعتی شاهرود بهره بردند. وی همچنین از برقراری ارتباط زنده و مستقیم مسئول روابط عمومی به صورت هفتگی با صدای مرکز سمنان و انعکاس اخبار، بیانیه ها و اطلاعیه های دانشگاه از طریق رادیوی مرکز استان به عنوان یک فعالیت مناسب در جهت اطلاع رسانی به شهروندان یاد کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب را از دیگر وظایف روابط عمومی دانست و با اشاره به نصب بیش از 33 استند برد تبلیغاتی بزرگ، 38 جایگاه نصب بنر عمودی کوچک و 100 جایگاه نصب پرچم عمودی در سطح 3 پردیس دانشگاه گفت: اطلاع رسانی مناسب به دانشگاهیان و عموم مردم ، از دغدغه های ما در دانشگاه صنعتی شاهرود بوده که با نصب تابلوهای پورتابل متعدد در سطح دانشگاه با قابلیت نصب آسان، این خواسته نیز تا حدودی برآورده شده است. وی در عین حال نصب 2500 بنر، پارچه، پرچم و سایر اقلام تبلیغاتی در سطح دانشگاه و شهرستان ، آذین بندی و فضاسازی محوطه دانشگاه، استفاده از پیام نما (تابلوی الکترونیکی) و پخش بیش از 360.000 پیام مناسبتی و تربیتی از این طریق در طی مناسبت های مختلف سال را از دیگر اقدامات مستمر روابط عمومی این دانشگاه عنوان کرد. وی واحد سمعی و بصری روابط عمومی را آرشیو تحولات و رویدادهای دانشگاه عنوان کرد و گفت: تنها در سال 90 بیش از 2000 قطعه عکس و 125ساعت تصویر از جلسات، مراسم و مناسبت ها ضبط شده است.

طراحی، چاپ و  انتشار کتاب نگاهی به دانشگاه صنعتی شاهرود و ارسال آن به 356 واحد پیش دانشگاهی استان های سمنان، گلستان و مازندران جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان پیش دانشگاهی منطقه با دانشگاه و همکاری در طراحی و انتشار ویژه نامه افتتاح پردیس نیز از جمله فعالیت های روابط عمومی در این بخش بوده است.

خدابخشیان در مورد عملکرد تالار شقایق ها و سالن جلسات مرکزی که از واحدهای زیر مجموعه روابط عمومی  محسوب می شود، افزود: اجرای 110 مراسم و برپایی بیش از 40 نمایشگاه در این تالار که بزرگ ترین سالن مجهز استان سمنان است و نیز برگزاری بیش از 30 جلسه و نشست در سالن جلسات از دیگر اقدامات روابط عمومی در سال 90 بود. وی برگزاری مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود با حضور بیش از 1200 دانشجو، برگزاری همایش مدیریت ورزشی، همکاری در برگزاری آئین ها و مراسم دیگر واحدهای دانشگاه از جمله مراسم هفته پژوهش، هفته معلم و ... و هماهنگی و برنامه ریزی جهت در اختیار قرار دادن تالار شقایق ها به دستگاه ها، ادارات، نهادها و سازمان های خارج از دانشگاه در این مجموعه را از توفیقات روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود در عین حال از کمبود برخی منابع در راستای رشد و ارتقای این مدیریت اظهار نگرانی کرد و گفت: امروزه در دنیا اهمیت و جایگاه متمایز روابط عمومی از بدیهی ترین مسائل در مسیر پیشرفت سازمان ها و کشورها محسوب می شود، ولی اغلب سازمان های ما هنوز با مشکلات و مسائل اولیه از قبیل نیروی انسانی و بودجه و امکانات روبرو هستند. وی مهم ترین مسأله روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود با توجه به حجم زیاد فعالیت ها، تنوع برنامه ها و عملکرد بخش های مختلف و با بیش از 12000 دانشجو، هیأت علمی و کارمند را کمبود نیروی انسانی و ضعف جایگاه سازمانی دانست و اظهار امیدواری کرد، به یاری خداوند متعال، مساعدت مسئولین و دانشگاهیان عزیز به ویژه رئیس و معاونان دانشگاه با رفع این نقیصه، روابط عمومی در راستای انجام بهینه وظایف و امور محوله به ویژه انعکاس مناسب فعالیت ها و عملکرد دانشگاه صنعتی شاهرود بیش از پیش موفق باشد.

خدابخشیان در ادامه گفت: در بخش روابط عمومی الکترونیک با طراحی و راه اندازی رسمی سایت خبری اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود به نشانیwww.shahroodutnews.ac.ir  که با مساعدت معاونت محترم پژوهشی دانشگاه به انجام رسید، گام بلند دیگری در راستای حرکت به سمت روابط عمومی الکترونیک و پوشش فضای سایبری برداشته شد. همچنین ارسال پیام ها، اطلاعیه ها  و اخبار دانشگاه از طریق سامانه پیام کوتاه به شماره 30005273 و چند شماره مجازی دیگر جهت معاونت های دانشگاه، که از ابتدای راه اندازی تاکنون بیش از 30000 پیامک ارسال گردیده است را از جمله اقدامات در بخش روابط عمومی الکترونیک عنوان کرد.

تنظیم و انتشار بیانیه به مناسبت وقایعی چون 13 آبان، روز قدس، 22 بهمن ، ترور دانشمندان هسته ای و ...،برگزاری مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود، نشست های مسئولین دانشگاه با کارکنان و اعضاء هیأت علمی، نشست های مطبوعاتی خبرنگاران و نمایندگان رسانه ها با مدیران دانشگاه و مشارکت در اجرای سایر برنامه ها از دیگر اقدامات این واحد در طول یک سال گذشته بوده است.

وی در پایان از همکاری و مساعدت کلیه مسئولین و کارکنان دانشگاه در همه بخش ها به ویژه همکاران روابط عمومی دانشگاه تقدیر و تشکر کرد و موفقیت ها و رشد و تعالی این مجموعه را مرهون تلاش های آنان دانست.  

 

12345