اخبار و رویدادها: سمینار آشنایی با عوارض مصرف مواد روان گردان برگزار شد

سمینار آشنایی با عوارض مصرف مواد روان گردان برگزار شد
سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰- ۱۰:۱۷:۳۵

سمینار آشنایی با عوارض مصرف مواد روان گردان برگزار شد

مشاور و مدرس شناخت علائم و عوارض مواد مخدر و روان گردان در این همایش ضمن ارائه مطالبی در خصوص آسیب های مواد روان گردان، درباره روش های جدید اعتیاد به مواد مخدر و آثار سوء آن به ایراد سخن پرداخت.

مهندس محمد جواد اکبر پور مشاور و مدرس شناخت علائم و عوارض مواد مخدر و روان گردان در این همایش ضمن ارائه مطالبی در خصوص آسیب های مواد روان گردان از جمله شیشه، کراک و تریاک، درباره روش های جدید اعتیاد به مواد مخدر و  آثار سوء آن بر خانواده ها و جوانان به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به این که مصرف مواد مخدر به تدریج از شکل سنتی به مواد صنعتی روان گردان در حال تغییر است، از این که در حال حاضر جامعه اطلاعات کافی و لازم را نسبت به اعتیادآورهای جدید و علائم و عوارض آن ها ندارد ابراز تأسف کرد و یکی از دلایل توزیع آسان این مواد در بین نوجوانان و جوانان را عدم آشنائی آن ها با عوارض و آسیب های آن دانست.

وی در ادامه با تأکید بر این نکته که صرفاً معتادان، آسیب پذیر نیستند، در مورد خانواده این افراد افزود: خانواده های افراد معتاد نیز با آسیب های مختلف جسمی، روانی، اقتصادی، اجتماعی و معضلات پیچیده و اساسی دست به گریبانند.

اکبرپور ضمن اشاره به تأثیر متقابل فرد و جامعه گفت : جامعه ناسالم، خانواده آسیب پذیر و فرد کج رفتار را در خود می پروراند و فرد معتاد خانواده و جامعه را در خطر تباهی قرار می دهد لذا ناچار از پذیرش این واقعیت می شویم که ارزش والای انسانی تنها در رابطه با فردی به نام معتاد به ذلت کشیده نمی شود، بلکه با شعاع گسترده دامن خانواده و اجتماع را گرفته و آسیب های بسیاری را به دنبال دارد.

 

12345