اخبار و رویدادها: برگزاری مرحله دانشگاهی بیست وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان

برگزاری مرحله دانشگاهی بیست وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان
یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰- ۱۲:۴۱:۵۴

برگزاری مرحله دانشگاهی بیست وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان

برگزاری مرحله دانشگاهی بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان در دانشگاه صنعتی شاهرود آزمون شفاهی مرحله دانشگاهی بیست و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دانشجویان کشور در دانشگاه صنعتی شا

آزمون شفاهی مرحله دانشگاهی بیست و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دانشجویان همزمان با سراسر کشور و با حضور دانشجویان در حسینیه مسجد پیامبر اعظم (ص) و تالار اقاقیای دانشگاه صنعتی شاهرود در دو بخش خواهران و برادران به طور مجزا برگزار شد.

در این مسابقه که با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم در رشته های تحقیق، ترتیل، حفظ، مدیحه سرایی، دعا، ابتهال، دکلمه و سخنرانی قرآنی برگزار گردید در بخش تحقیق خواهران بهجت قنادیان مقام اول و  در بخش ترتیل نرگس نصیری، سمانه سلمانی و مریم جلالی شاهرود به ترتیب عنوان های اول تا سوم را از آن خود کردند. در حفظ 10 جزء مهسا عطفایی و در حفظ 5 جزء، طاهره حاج محمدی به رتبه های اول دست یافتند.

در بخش تحقیق برادران نیز سید یوسف حسینی، محمودرضا کوثری و محمد علیزاده به ترتیب نفرات اول تا سوم شدند و محمد طوسی، احسان شریفی و هادی اکبری مقام های اول تا سوم رشته ترتیل را از آن خود نمودند.

در رشته دکلمه خوانی قرآنی و مدیحه سرایی نیز به ترتیب مهران رنجبر و امیر رضا جواهری به رتبه های برتر دست یافتند. و  در رشته سخنرانی قرآنی مصطفی واحدی حائز مقام اول شد.

شایان ذکر است این مسابقات در پنج بخش شفاهی، کتبی، پژوهشی، ادبی و هنری برگزار می گردد که در بخش شفاهی رشته های تلاوت تحقیق، ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ 30 جزء قرآن کریم، مسابقه گروهی قرآنی، دعاخوانی، مدیحه سرایی و سخنرانی و دکلمه است.بخش کتبی شامل رشته های رازهای قرآن و عترت، قرآن شناسی، مفاهیم قرآنی، دیدگاه و سیره معصومین خواهد بود.در بخش پژوهشی علاقه مندان در رشته های پژوهش یا کتاب قرآن و عترت، مقاله قرآن و عترت، نرم افزار قرآن و عترت و وبلاگ نویسی قرآن و عترت با هم به رقابت می پردازند.دربخش ادبی این دوره از مسابقات رشته های شعر قرآن و عترت، داستان قرآن و عترت، نمایشنامه و فیلمنامه قرآن و عترت شرکت دارند.دانشجویان علاقه مند به هنر قرآنی هم در رشته های خوشنویسی، طراحی و نقاشی، سرود و نغمه های قرآنی و تواشیح، نماهنگ و بلوتوث قرآن و عترت، عکس قرآن و عترت و تذهیب قرآنی دراین دوره به رقابت می پردازند.

 

12345