اخبار و رویدادها: استقبال از جلسات اخلاق و عرفان در دانشگاه صنعتی شاهرود

استقبال از جلسات اخلاق و عرفان در دانشگاه صنعتی شاهرود
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰- ۱۶:۲۹:۵۳

 استقبال از  جلسات اخلاق و عرفان در دانشگاه صنعتی شاهرود

در ادامه سلسله جلسات اخلاق و عرفان در دانشگاه صنعتی شاهرود، کارکنان این دانشگاه با احساس مسئولیت و رعایت اصول اخلاقی در انجام کار آشنا شدند.

در این جلسه که چهارشنبه 19 بهمن ماه در تالار اقاقیای این دانشگاه با حضور کارکنان ،اساتید و دانشگاهیان برگزار شد، آیت الله منصور جرجانی تهرانی از اساتید حوزوی مشهد و از شاگردان آیت الله میرزا جواد آقا تهرانی و آیت الله فلسفی در سخنانی بر توجه و به کارگیری منشور اخلاقی و احساس مسئولیت شغلی تأکید کرد.

وی در سخنانی گفت: باید سعی کنیم که جزء ابرار باشیم که در این صورت در دنیا و آخرت بهره مند از نعمت هستیم  و در غیر این صورت جزء اشرار قرار خواهیم گرفت.

جرجانی در ادامه گفت: لازمه ابرار شدن این نیست که انسان از کسب و شغل اجتماعی اداری خود دست بردارد و معتکف مسجد شده فقط به عبادت بپردازد. چه بسا که این یک نوع انحراف است.

 وی در مورد رسیدن افراد جامعه به درجه ابرار نزد خداوند متعال گفت: خداوند استعدادی به انسان داده که هرکس از شغل خودش هم می تواند به درجه ابرار برسد و شرط آن این است که انسان شغلش کاملاً شرعی باشد و انسان شرعاً درست کار کند و اخلاق اداری را به طور صحیح رعایت نماید.


 
 

12345