اخبار و رویدادها: آغاز ثبت نام حوزه علوم اسلامی دانشگاه صنعتی شاهرود

آغاز ثبت نام حوزه علوم اسلامی دانشگاه صنعتی شاهرود
دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰- ۰۹:۵۰:۳۷

آغاز ثبت نام حوزه علوم اسلامی دانشگاه صنعتی شاهرود

آغاز ثبت نام حوزه علوم اسلامی دانشگاه صنعتی شاهرود حوزه علوم اسلامی دانشگاه صنعتی شاهرود در دومین سال تأسیس خود ثبت نام از دانشجویان این دانشگاه را آغاز کرد. در این حوزه که وابسته به نهاد نمایندگی

آغاز ثبت نام حوزه علوم اسلامی دانشگاه صنعتی شاهرود

حوزه علوم اسلامی دانشگاه صنعتی شاهرود در دومین سال تأسیس خود ثبت نام از دانشجویان این دانشگاه را آغاز کرد. در این حوزه که وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد دین پژوهان در مجموع 66 واحد درسی را با عناوینی چون کلام اسلامی  و اعتقادات با رویکرد جدید کلامی، فقه واحکام اسلامی، معارف قرآن، جریان شناسی فکری و فرهنگی و سیاسی، تاریخ اسلام، سیره معصومین علیهم السلام، آشنایی با فلسفه اسلامی، عرفان اسلامی و مکاتب غرب می گذرانند و در کنار آنها با دروس پایه برای ورود به معارف مکتب اهل البیت علیهم السلام مانند صرف، نحو، منطق و اصول فقه آشنا می شوند.

    انجام فعالیت های پژوهشی، برگزاری اردوهای زبارتی وسیاحتی، طرح تدبر در قرآن، برگزاری مراسم معنوی مانند مراسم دعا، سوگواری و اعتکاف از برنامه های دیگر این حوزه می باشد.

    شایان ذکر است این حوزه از سال 1389 در دانشگاه صنعتی شاهرود آغاز به کار کرد و هم اکنون حدود 100 نفر دین پژوه در این مرکز تحصیل می کنند.نشانی اینترنتی این حوزه http://shahrood.hodat.ir  می باشد.

12345