اخبار و رویدادها: دانشگاه صنعتی شاهرود قطب رانش الکتریکی شناوری شد

دانشگاه صنعتی شاهرود قطب رانش الکتریکی شناوری شد
سه شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰- ۱۳:۰۴:۳۱



دانشگاه صنعتی شاهرود قطب رانش الکتریکی شناوری شد سمینار رانش الکتریکی شناوری با هدف بهینه سازی در سیستم حرکت و رانش شناورهای زیر سطحی در دانشگاه صنعتی شاهرود آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاحیه ا

دانشگاه صنعتی شاهرود قطب رانش الکتریکی شناوری شد

سمینار رانش الکتریکی شناوری با هدف بهینه سازی در سیستم حرکت و رانش شناورهای زیر سطحی در دانشگاه صنعتی شاهرود آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این سمینار دو روزه که 13 و 14 دی ماه در راستای همکاری فنی تحقیقاتی بخش دفاع و دانشگاه در این دانشگاه برگزار شد دکتر علی اکبر پویان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی شاهرود شکست قطب های علمی را بین مراکز دانشگاهی ناشی از تغییر رویکرد پژوهش محوری به جای آموزش محوری دانست و امضاء تفاهم نامه بین دانشگاه و مراکز تحقیقاتی شناورهای زیر سطحی را دلیلی بر این مدعا عنوان کرد و گفت: هم اکنون دانشگاه صنعتی شاهرود قطب پژوهشی و تحقیقاتی رانش الکتریکی شناوری است و تاکنون گام های موثری در جهت تحقیقات عملیاتی انجام داده است.

وی در ادامه سخنان خود تأسیس پژوهشکده پیشران شناورهای زیر سطحی را در دانشگاه صنعتی شاهرود نوید داد و از آمادگی این دانشگاه برای عقد تفاهم نامه های جدید در راستای توسعه تحقیقات علمی و عملیاتی شناوری های زیر سطحی خبر داد.

سپس دکتر احمد دارابی دبیر این سمینار گزارشی از مقدمات تأسیس پژوهشکده پیشران شناورهای زیر سطحی ارائه کرد و گفت: در یک سال گذشته زیرساخت های مناسبی جهت ایجاد این پژوهشکده طراحی شده است. وی تعریف اهداف کوتاه مدت یک ساله، اهداف بلند مدت پنج ساله، معرفی گروه های پژوهشی دانشکده و نیازهای گسترش آن و فعالیت های پژوهشی پژوهشکده را از مقدمات تأسیس و ایجاد پژوهشکده پیشران شناورهای زیر سطحی در دانشگاه صنعتی شاهرود عنوان کرد.

شایان ذکر است ارائه 6سمینار تخصصی و نشست مدیران پروژه رانش الکتریکی شناورهای زیر سطحی از دیگر برنامه های این سمینار است.

12345