اخبار و رویدادها: برپایی کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب

برپایی کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب
شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰- ۱۱:۰۶:۰۴



برپایی کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب مصونیت یا محدودیت

برپایی کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب مصونیت یا محدودیت

نشستی از سلسله جلسات کرسی های آزاداندیشی با محوریت "حجاب" با حضور دانشجویان و تنی چند از کارکنان و اعضاء هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، ششم دیماه در تالار شقایق های این دانشگاه برگزار شد. در این نشست که با استقبال خوب دانشجویان مواجه گردید ابتدا در دو زمان مستقل 20 دقیقه ای موافقین و مخالفین به بیان نظرات و طرح دیدگاه های خود در مورد موضوع مربوطه پرداختند.

گروه موافق با محوریت بررسی حجاب برای اقشار مختلف جامعه و اجتماعی بودن مسئله حجاب از دیدگاه تاریخی و روانشناسی به بیان نظرات خود پرداخت. در ادامه گروه مخالف، با تأکید بر فردی بودن مسئله، نحوه ی اجرا و برخورد حاکمیت با مسئله حجاب را تبیین  و بررسی نمود.

این نشست با اختصاص دو زمان مستقل 10 دقیقه ای به ترتیب به گروه موافقین و مخالفین ادامه یافت. سپس در دو مدت زمان 20 دقیقه ای گروه مخالفین در مورد چگونگی اجرا و لزوم برخورد حاکمیت از منظر برون دینی و نیز برخی نظرات فلاسفه در اداره جامعه نکاتی را بیان داشت و گروه مقابل نیز با پاسخگویی به مسائل مطرح شده توسط مخالفین به بیان دیدگاه اسلام و صاحب نظران از منظر علوم اجتماعی پرداخت.

در پایان جلسه نیز دو تن از دانشجویان در قالب تریبون آزاد، دیدگاه خود را بیان کردند.

گفتنی است این نشست با حضور گروه های موافق و مخالف در دو گروه 2 نفری از دانشجویان و یک نفر به عنوان داور برای اداره جلسه برگزار شد.

12345