اخبار و رویدادها: بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت 9 دی

بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت 9 دی
شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰- ۰۷:۵۴:۴۷

بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت 9 دی

بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت بزرگداشت حماسه یوم الله 9 دی یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ ای کسانی که ایم

بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت بزرگداشت حماسه یوم الله 9 دی


یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ

ای کسانی که ایمان آورده اید ، اگر خدا را یاری کنید ، شما را یاری ، خواهد کرد و پایداری خواهد بخشید (سوره محمد(ص) آیه 7)

 

"نهم دی ماه" یادآور روزیست که در آن، بار دیگر دست قدرت پروردگار در صیانت از جایگاه ولایت فقیه، از آستین ملت ایران بیرون آمد تا به تمام فتنه گران، حقانیت کلام الهی "ان الباطل کان زهوقا" را یاد آوری کند.

9 دی ماه نماد و تجلی جمهوریت در نظام اسلامی است. عاشورایی که پیوند میان دیانت و عقلانیت، پس از  هزار و اندی سال محقق گشت. حماسه آن روز سناریوی ضدایرانی فتنه جویان را در هم پیچید، آنان که در جریان فتنه 88، تلاش گسترده ای در راستای القای اینکه - ایران دیگر از حمایت مردم خود برخوردار نیست-داشتند؛ ولی مجاهدت حماسی امت در آن روز نشان داد که این راه نیز به بن بست اراده و آگاهی ملت مسلمان ایران ختم می شود. در آن روز مردم به صورت خودجوش به میدان آمدند و با خلق حماسه ای تاریخی، حرکتی ماندگار را در صفحات تاریخ انقلاب و تاریخ اسلام رقم زدند.

یوم الله 9 دی روزی است که نور بصیرت الهی در دل‌های مردم تابید و امت با درس از عاشورا غریو "لبیک یا حسین" را فریاد زد و روشن ساخت که مشعل حماسه حسینی هرگز خاموش نمی گردد. این روز تاریخی، در تقویم این مرز و بوم، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامیده شد و بزرگداشت آن بزرگداشت وحدت ملی و انسجام اسلامی لقب گرفت. در آن راهپیمایی، جوانان به ویژه دانشگاهیان به نمایندگی از نسل سوم انقلاب، حضوری به یادماندنی داشتند تا صیانت از انقلاب و اسلام را از نسل پیشین تحویل گیرند.

معاونت فرهنگی و اجتماعی در آستانه دومین سالگرد قیام و خروش ملت عاشورایی ایران اسلامی، اعلام می دارد با توجه به تأکید رهبر فرزانه انقلاب بر ماندگاری حرکت حماسی امت در ۹ دی، که نشان از اهمیت فوق‌العاده این حضور آگاهانه در تاریخ انقلاب اسلامی دارد و با بهره‌گیری از پیام مردم آگاه و بصیر ایران، همگام با دانشگاهیان انقلابی، راهی را می رود که ملت در 15 خرداد 42، 22 بهمن 57 و نیز 9 دی 88 پیمودند.

به امید پیروزی حق بر باطل، بر بیعت خود در این نبرد تا ظهور صاحب الامر، پای فشرده و از حضرت باریتعالی، توفیق پیشبرد این حماسه جاودان را خواستاریم .

 

 

"معاونت فرهنگی و اجتماعی"

12345