اخبار و رویدادها: بزرگداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی شاهرود

بزرگداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی شاهرود
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰- ۱۶:۱۲:۲۷

بزرگداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی شاهرود

بزرگداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی شاهرود طی مراسمی همزمان با آخرین روز هفته پژوهش از20 پژوهشگر برتر دانشگاه صنعتی شاهرود تقدیر شد. در این مراسم که با رونمایی از سند جامع پژ

بزرگداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی شاهرود

طی مراسمی همزمان با آخرین روز هفته پژوهش از20 پژوهشگر برتر دانشگاه صنعتی شاهرود تقدیر شد.

در این مراسم که با رونمایی از سند جامع پژوهشی دانشگاه و نیز تمبر اختصاصی یادبود هفته پژوهش دانشگاه صنعتی شاهرود آغاز شد، دکتر علی مرادزاده رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود طی سخنانی با اشاره به سیاست های کلان پژوهشی کشور که در شورای عالی تحقیقات و فناوری کشور تدوین می شود، گفت: هدف اصلی و سیاست گذاری عمده کشور، حمایت از تحقیقات نافع و کاربردی است که رفع کننده معضلات جامعه و صنعت باشد .

وی با اشاره به شعار هفته پژوهش امسال با عنوان اقتصاد دانش بنیان پیشران جهاد اقتصادی، به نقش اقتصاد در جامعه و کشور و ارتباط تنگاتنگ پژوهش و فناوری با صنعت ، جامعه و اقتصاد اشاره کرد و خواستار تولید مقالات کاربردی و طرح های پژوهشی منجر به تولید ثروت شد.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در ادامه ضمن ابراز خوشحالی از رشد خوب دانشگاه در بخش ارتباط با صنعت طی سال های اخیر گفت: در این بخش در مقایسه با دانشگاه های بزرگ کشور خیلی ضعیف هستیم.

دکتر مرادزاده با اشاره به این که پژوهش گری امری پسندیده است که منحصر به عده خاصی نیست، با اشاره به سیاست گذاری های وزارت علوم، خواستار حمایت از طرح های پژوهشی کاربردی دانشجویان و کارشناسان شد.

دکتر علی اکبر پویان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ضمن ارائه گزارش مبسوطی از عملکرد حوزه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه طی یک سال گذشته و تقدیر از کلیه همکاران خود در این معاونت، درباره مقالات و طرح های پژوهشی گفت: مقاله های ما باید در وهله اول پاسخ به پرسش ها و نیازهای کشور ما باشد. وی با اشاره به طراحی و تهیه سند جامع پژوهشی دانشگاه تأکید کرد: اگر در چارچوب این سند که برگرفته از سیاست های کلان پژوهشی کشور است ، حرکت نکنیم در سطح ایران و جهان جایگاهی نخواهیم داشت.  

معاون پژوهشی دانشگاه با اشاره به نیاز دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران به یک ماشین محاسبات پرقدرت جهت انجام تحقیقات و محاسبات پیچیده، از خرید و راه اندازی سوپر کامپیوتر دانشگاه در هفته پژوهش خبر داد و گفت : این کامپیوتر به زودی در اختیار پژوهشگران قرار می گیرد.

در پایان با اعطاء لوح سپاس و هدایا از 20 پژوهشگر برتر قدردانی گردید.

 

 

12345