اخبار و رویدادها: پیام رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه

پیام رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه
یکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰- ۱۷:۱۹:۰۲

پیام رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه

پیام رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه

باسمه تعالی

مقام معظم رهبری: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف

بیست و هفتم آذر ماه، یادآور عروج سرخ مجاهد خستگی ناپذیر و عالم ربانی، شهید آیت الله دکتر محمد مفتح (ره) است که از پیشروان وحدت حوزه و دانشگاه بود. سلام و صلوات الهی بر امام راحل (ره) و شهدای عزیزمان به ویژه شهید دکتر مفتح (ره).

این شهید والامقام در راه تحقق این اندیشه و آرمان بلند که از اندیشه نورانی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) برخاسته بود تلاش های بی وقفه ای را انجام داد. به پاس خدمات خالصانه شهید مفتح در مسیر ایجاد و تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه و ضرورت ارتباط همکاری و هم فکری این دو قشر اندیشمند و فرهیخته، روز 27 آذر هم زمان با سالروز شهادت این عالم فرزانه، به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.

وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان دو پایگاه مهم فکری و فرهنگی جامعه، برای حفظ و ترویج فرهنگ و اندیشه اصیل اسلام ناب محمدی(ص) در مقابل تهاجم ارزش های غربی و بیگانه به ویژه در برهه کنونی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. وحدت و همکاری میان این دو نهاد، نه یک وحدت فیزیکی و شکلی، بلکه تقارب و یکی شدن در مبانی معرفت شناختی، ارزش های فرهنگی و دغدغه ها و حساسیت های سیاسی- اجتماعی است و همین حالت است که هر یک از این دو قشر را در جایگاه واقعی خود قرار داده است.

در پایان از خداوند متعال مسألت می کنیم مجاهدان عرصه علم و عمل و منادیان وحدت حوزه و دانشگاه را در مسیر اعتلای فکری و فرهنگی ایران اسلامی و زمینه سازی برای ظهور سراسر نور منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عج) توفیق روز افزون عنایت فرماید. آمین.

                                                                          

 دکتر علی مرادزاده

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود

12345