اخبار و رویدادها: درخشش تیم های دانشگاه صنعتی شاهرد در مسابقات کن ست

درخشش تیم های دانشگاه صنعتی شاهرد در مسابقات کن ست
سه شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰- ۱۱:۰۵:۲۸

درخشش تیم های دانشگاه صنعتی شاهرد در مسابقات کن ست

درخشش تیم های دانشگاه صنعتی شاهرد در مسابقات کن ست با برگزاری نخستین دوره مسابقات کن ست در ایران، سه تیم اعزامی از دانشگاه صنعتی شاهرود به این مسابقات پرقدرت ظاهر شدند. این مسابقات با هدف تشویق

درخشش تیم های دانشگاه صنعتی شاهرد در مسابقات کن ست

با برگزاری نخستین دوره مسابقات کن ست در ایران، سه تیم اعزامی از دانشگاه صنعتی شاهرود به این مسابقات پرقدرت ظاهر شدند.

این مسابقات با هدف تشویق دانشجویان به فعالیت‌های علمی و آموزش فرایند طراحی و ساخت سیستم‌های عملیاتی فضایی برپا شد.

مسابقات کن ست ایران با حضور 35 تیم  دانشگاهی و 7 تیم بین دانشگاهی اواخر آبان ماه در پژوهشگاه هوا و فضا و در دو بخش بررسی اتمسفر و تصویربرداری و  همچنین در دو کلاس استاندارد و آزاد انجام گرفت. که در بخش بررسی اتمسفر استاندارد، تیم قوطی آتشین دانشگاه صنعتی شاهرود، از بین 11 تیم شرکت کننده مقام چهارم را کسب کرد. در بخش تصویربرداری استاندارد 8 تیم شرکت داشتند که تیم باراکودا این دانشگاه مقام سوم این بخش را از آن خود کرد. و بالاخره در بخش تصویربرداری آزاد که با شرکت 9 تیم برگزار شد، تیم زوپیرا دانشگاه صنعتی شاهرود مقام سوم را به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است کن‌ست یک سامانه‌ بسیار ساده‌ مکاترونیکی است که به عنوان زیرمجموعه‌ای از دانش رباتیک فضایی مطرح می‌شود. نام این سامانه بر پایه‌ استاندارد ساخت آن هم‌ارز ماهواره‌ای که در ابعاد قوطی نوشابه است، برگزیده شده است. یک کن ست باید شامل همه‌ بخش‌های اساسی یک ماهواره از جمله زیرسیستم‌های توان، مدیریت داده و فرمان و مخابرات باشد تا بتواند بصورت مستقل عمل نماید.

 شایان توجه است که تنها چهار کشور صنعتی و توسعه یافته از یک سال قبل اقدام به برپایی مسابقات کن ست نموده اند.

12345