اخبار و رویدادها: تصحیح یک خبر؛مینو احمدی دارنده نشان اختراع تهیه کاغذ از سبوس برنج...

تصحیح یک خبر؛مینو احمدی دارنده نشان اختراع تهیه کاغذ از سبوس برنج...
سه شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰- ۱۰:۴۸:۳۴



مینو احمدی دارنده نشان اختراع تهیه کاغذ از سبوس برنج نسبت به درج نام خود به صورت اشتباه اعتراض نمود و خواستار تصحیح نام خود در خبر زیر شد. لازم به ذکر است این خبر 7 آبان ماه 1389 به رسانه ها مخابره شد

تصحیح و توضیح در مورد یک خبر :

خانم مینو احمدی دارنده نشان اختراع تهیه کاغذ از سبوس برنج به مراجعه به روابط عمومی نسبت به درج نام خود به صورت اشتباه اعتراض نمود و خواستار تصحیح نام خود در خبر زیر شد. لازم به ذکر است این خبر 7 آبان ماه 1389 به رسانه ها مخابره شده بود. لذا ضمن عذرخواهی از خانم احمدی خبر مذکور به شرح زیر تصحیح می گردد:

 

                                    ساخت کاغذ از سبوس برنج توسط دانشجوی دانشگاه صنعتی شاهرود

 

      برای اولین بار در دنیا و از سوی دانشجوی دانشگاه صنعتی شاهرود ، از سبوس برنج برای ساخت کاغذ استفاده شد .

     مینو احمدی دانشجوی رشته زمین شناسی دانشگاه صنعتی شاهرود و یکی از دو سازنده این کاغذ گفت : با توجه به محدود بودن منابع سلولزی چوبی ، تحقیق در زمینه کاربرد منابع سلولزی غیر چوبی ضروری به نظر رسید. به همین جهت پژوهش ساخت کاغذ از سبوس برنج آغاز شد .

     وی 15 صدم میلی متر ضخامت ، قابلیت رنگ پذیری گیاهی ، قابل بازیافت بودن و ساخت یک کاغذA4 با 5 گرم سبوس را از ویژگی های این کاغذ عنوان کرد و افزود : استفاده بهینه از سبوس برنج ، صرفه جویی اقتصادی از نظر جلوگیری از واردات خمیر کاغذ و جلوگیری از تخریب محیط زیست از مزیت های تولید این کاغذ است. همچنین این نوع کاغذ در روزنامه، انواع مقوا، کاغذ رنگی، کاغذ طراحی و کاغذ مصرفی کاربرد دارد.

    شایان ذکر است در دهمین جشنواره خوارزمی ، سازندگان این کاغذ مقام چهارم این جشنواره را از آن خود کردند

12345