اخبار و رویدادها: برپایی کرسی آزاد اندیشی با موضوع یگانگی خداوند

برپایی کرسی آزاد اندیشی با موضوع یگانگی خداوند
چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰- ۰۹:۰۴:۵۰



برپایی کرسی آزاد اندیشی با موضوع یگانگی خداوند در ادامه سلسله جلسات کرسی آزاداندیشی دانشگاه صنعتی شاهرود موضوع یگانگی خداوند با حضور دانشجویان این دانشگاه به بحث گذارده شد. در این نشست که 29 آب

برپایی کرسی آزاد اندیشی با موضوع یگانگی خداوند

در ادامه سلسله جلسات کرسی آزاداندیشی دانشگاه صنعتی شاهرود موضوع یگانگی خداوند با حضور دانشجویان این دانشگاه به بحث گذارده شد.

در این نشست که 29 آبان ماه در دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت با حضور گروه های موافق و مخالف در دو گروه 3 نفری از دانشجویان تحت نظر حجت الاسلام دکتر محمود شریعتمدار تهرانی به عنوان داور برپا شد. دو گروه موافق و منتقد به بحث در باب یگانگی خداوند پرداختند.

در ابتدای این جلسه دکتر شریعتمدار ضمن تبریک هفته بسیج مقدمه ای را در مورد اهمیت بحث یگانگی خداوند بیان نمود و خاطرنشان کرد مهمترین رسالت انبیاء اثبات این امر و تحذیر مردم از شرک بوده است. وی همچنین در باب عقاید گروه ها و ادیان دیگر در زمینه توحید و ثنویت مطالبی را یادآور شد.

این کرسی با طرح این سوال که آیا یگانگی می تواند لازمه صفات الهی محسوب شود؟ ادامه یافت و در این باب یکی از استدلال های توحید تبیین و تشریح گردید. سپس مبحث خیر و شر در جهان و اقسام شر و منشأ آن از دیگر مسائل مورد توجه دو گروه بود که این نتیجه حاصل شد: شری که منشأ آن انسان نیست یا امر وجودی است و یا عدمی که اگر عدمی باشد به خدا نسبت داده نمی شود و اگر وجودی باشد شر بودن آن نسبی است و چنین موجودی نسبتهای خیر او بر نسبت های شرش غلبه دارد پس استناد آن به خداوند که خیر محض است، بدون اشکال است. ضمناً برهان وحدت و هماهنگی که از برهان های توحید ذاتی است و برهان صرف الوجود مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

12345