اخبار و رویدادها: اختراع دستگاه سنجش دقت ماشینهای ردیفکارتوسط دانشجوی دانشگاه صنعتی

اختراع دستگاه سنجش دقت ماشینهای ردیفکارتوسط دانشجوی دانشگاه صنعتی
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰- ۱۵:۴۹:۴۸



اختراع دستگاه سنجش دقت ماشین های ردیف کار توسط دانشجوی دانشگاه صنعتی شاهرود

اختراع دستگاه سنجش دقت ماشین های ردیف کار توسط دانشجوی دانشگاه صنعتی شاهرود

 

دانشجوی دانشگاه صنعتی شاهرود دستگاه سنجش دقت ماشین های ردیف کار در تعیین کاشت، نکاشت و چند کاشتی بذر با قابلیت اندازه گیری دقیق فاصله ها و توزیع یکنواختی را اختراع کرد.

بابک محمدی دانشجوی رشته کشاورزی و مخترع این دستگاه در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: این دستگاه جهت اندازه گیری دقت کاشت، نکاشت، چند نکاشتی بذر در انواع ردیف کارها و در راستای علمی نمودن محاسبات اندازه گیری دقیق فاصله و توزیع یکنواختی بذرها طراحی و برای آزمون و ارزیابی ردیف کارها در اندازه گیری دقت کاشت، نکاشت، چند کاشتی بذر طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: ماشین های ردیف کار معمولا برای محصولاتی مانند ذرت دانه ای، ذرت خوشه ای، سویا، پنبه و چغندرقند و حتی سبزیجات استفاده می شوند. این محصولات نیاز به فواصل معین بین خطوط کشت و فواصل یکسانی بین بوته ها بر روی خطوط ردیف کشت دارند که دستگاه مزبور، بذرها را بر روی ردیف هایی که به اندازه کافی از یکدیگر فاصله دارند، قرار می دهند تا عملیات داشت به آسانی در بین ردیف های کشت انجام گیرد.

وی در مورد مزایای این دستگاه گفت: کاهش هزینه ها، کاهش میزان مصرف بذر مورد نیاز در هکتار، افزایش دقت کاشت، نکاشت، چند کاشتی بذر در انواع ردیف کارها، امکان اندازه گیری دقیق فاصله و توزیع یکنواختی بذرها و امکان مدیریت صحیح مزارع از قابلیت های این دستگاه محسوب می شود.

 

12345