اخبار و رویدادها: حضور درخشان دانشگاه صنعتی شاهرود در نمایشگاه فناوری نانو ایران

حضور درخشان دانشگاه صنعتی شاهرود در نمایشگاه فناوری نانو ایران
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰- ۱۴:۱۵:۳۹

حضور درخشان دانشگاه صنعتی شاهرود در نمایشگاه فناوری نانو ایران

حضور درخشان دانشگاه صنعتی شاهرود در نمایشگاه فناوری نانو ایران با حضور دانشگاه صنعتی شاهرود در چهارمین نمایشگاه فناوری نانو ایران ،این رویداد مهم علمی از 13 تا 17 مهرماه در تهران آغاز به کار می کند

حضور درخشان دانشگاه صنعتی شاهرود در نمایشگاه فناوری نانو ایران

با حضور دانشگاه صنعتی شاهرود در چهارمین نمایشگاه فناوری نانو ایران، این رویداد مهم علمی از 13 تا 17 مهرماه در تهران آغاز به کار می کند.

دکتر حمید هراتی زاده دانشیار دانشکده فیزیک و سرپرست نانو تکنولوژی این دانشگاه با اعلام خبر فوق افزود: به دنبال حضور موفق بخش نانو دانشگاه صنعتی شاهرود در اولین همایش فارغ التحصیلان نانو که خرداد ماه سال جاری در دانشگاه تهران برگزار شد و  با توجه به این که دانشگاه صنعتی شاهرود از اولین دانشگاه های دارنده رشته نانو فیزیک است بر آن شدیم تا در چهارمین نمایشگاه فناوری نانو ایران حضور فعال داشته باشیم.

وی هدف از شرکت در این نمایشگاه را ارائه دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه فناوری نانو دانست و گفت: 46 پایان نامه ارشد در بخش پایان نامه های دانشجویی ارائه شده است که 36 پایان نامه به رشته فیزیک حالت جامد و 10 مورد به نانو فیزیک اختصاص دارد ضمن آن که 8 رساله دکتری این دانشگاه با موضوع نانو تعریف شده است.

هراتی زاده  ثبت سه اختراع  در بخش فناوری نانو را از دیگر افتخارات دانشگاه صنعتی شاهرود برشمرد و گفت: با مشارکت دانشکده های فیزیک، فناوری اطلاعات ومکانیک، پروژه  طراحی و ساخت آسیاب سیاره پرانرژی به منظور سنتز نانو ذرات فلزی و سرامیکی آماده رونمایی است. این سیستم دارای کنترل الکتریکی لمسی با قابلیت کنترل دقیق است که توانایی آسیاب کاری ذرات فلزی و سرامیکی تا سایز 35 نانومتر را دارا می باشد.

شایان ذکر است در حال حاضر پنج پروژه تحقیقاتی در زمینه فناوری نانو با اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود منعقد شده است.

12345