اخبار و رویدادها: اعلام نتایج سومین دوره مسابقه مطالعاتی قیام وانقلاب مهدی (عج)

اعلام نتایج سومین دوره مسابقه مطالعاتی قیام وانقلاب مهدی (عج)
سه شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰- ۱۲:۱۷:۳۸



اعلام نتایج سومین دوره مسابقه مطالعاتی قیام وانقلاب مهدی (عج) سومین دوره مسابقات فرهنگی با رویکرد آشنایی دانشگاهیان با فلسفه ظهور از دیدگاه شیعه، از کتاب قیام وانقلاب مهدی (عج) اثر استاد شهید مرتضی

اعلام نتایج سومین دوره مسابقه مطالعاتی قیام وانقلاب مهدی (عج)

 

سومین دوره مسابقات فرهنگی با رویکرد آشنایی دانشگاهیان با فلسفه ظهور از دیدگاه شیعه، از کتاب قیام وانقلاب مهدی (عج) اثر استاد شهید مرتضی مطهری(ره)، سه شنبه 28تیرماه با شرکت 34 نفر از کارکنان و اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود از 10 حوزه و دانشکده برگزارشد.

در این مسابقه تیم معاونت دانشجویی متشکل از دکتر حسین نیکوفرد، مریم رجبی و منیره قرائی حائز رتبه اول شد.

امیر یونسیان، محمد ایرجی، و فرشته فرومدی در گروه تیم دانشکده برق و رباتیک به مقام دوم این مسابقه دست یافتند و دانشکده شیمی ضمن کسب امتیاز مساوی با دانشکده برق و رباتیک، در قرعه کشی به رتبه سوم قناعت کرد.

گفتنی است تعداد شرکت کنندگان دانشکده های ریاضی، کشاورزی و معاونت آموزشی و دفتر ریاست به حد نصاب نرسیده و دانشکده های کامپیوتر، مهندسی صنایع و مدیریت، معدن، فیزیک، مکانیک، علوم زمین، عمران و معماری و همچنین معاونت عمرانی در مسابقه شرکت ننموده اند.

 

 

 

 

کلید سوالات سومین دوره آزمون مطالعاتی با موضوع قیام و انقلاب مهدی (عج)

 

 

الف

ب

ج

د

1

 

*

 

 

2

 

 

*

 

3

*

 

 

 

4

 

 

 

*

5

 

*

 

 

6

*

 

 

 

7

 

 

 

*

8

*

 

 

 

9

 

 

*

 

10

 

 

 

*

11

 

*

 

 

12

 

*

 

 

13

 

 

*

 

 

 

جواب سوال 14:

آرمان قیام و انقلاب مهدی(عج)یک فلسفه بزرگ اجتماعی اسلامی است . این آرمان بزرگ گذشته از اینکه الهام بخش ایده  و راهگشا به سوی آینده است، آیینه بسیار مناسبی است برای شناخت آرمانهای اسلامی.

این نوید، ارکان وعناصرمختلفی دارد که برخی فلسفی وجهانی است و جزئی از جهان بینی اسلامی است، برخی فرهنگی وتربیتی است،برخی سیاسی است،برخی اقتصادی است برخی اجتماعی است، برخی انسانی یا انسانی – طبیعی است.(صفحه 24)

 

جواب سوال15:

برداشت قشری از مردم که از مهدویت و قیام انقلاب مهدی موعود این است که صرفا ماهیت انفجاری دارد، فقط وفقط از گسترش واشاعه ورواج ظلمها وتبعیضها واختناقها وحق کشی ها وتباهیها ناشی می شود،نوعی سامان یافتن است که معلول پرشان شدن است.(صفحه 26)

12345