اخبار و رویدادها: بررسی سند راهبردی فرهنگی دانشگاههای منطقه سه در دانشگاه صنعتی شاهرود

بررسی سند راهبردی فرهنگی دانشگاههای منطقه سه در دانشگاه صنعتی شاهرود
پنج شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۰- ۲۱:۳۶:۴۲



در دانشگاه صنعتی شاهرود بررسی شد سند راهبردی فرهنگی دانشگاه های منطقه سه کشور نشست مدیران فرهنگی دانشگاههای منطقه سه کشور به منظور بررسی راهکارهای اجرایی شدن برنامه های فرهنگی سال آتی، با حضور م

در دانشگاه صنعتی شاهرود بررسی شد:

سند راهبردی فرهنگی دانشگاه های منطقه سه کشور

 

نشست مدیران فرهنگی دانشگاههای منطقه سه کشور به منظور بررسی راهکارهای اجرایی شدن برنامه های فرهنگی سال آتی، با حضور مدیران و معاونین فرهنگی 17 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار گردید.

در این نشست، دکتر رضا شیخ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شاهرود در سخنانی به تشریح محیط های تصمیم گیری مدیران در حوزه های مدیریتی مختلف پرداخت و محیط مدیریت فرهنگی را سخت ترین سطح مدیریتی خواند و هدف از این گونه نشست ها را تلاش برای قانون مدار کردن محیط های فرهنگی دانستند.

سپس دکتر محمود شریعتمدار طهرانی رئیس دانشگاه علوم قرآنی شاهرود مدیران فرهنگی را فرماندهان خط مقدم جبهه فرهنگ در دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: موقعیت فرهنگ و جایگاه حساس متصدیان فرهنگ، این پست را  شاخص ترین بخش در سطح آموزش کشور قرار داده است.

وی با اشاره به عدم تعارض تکنولوژی با فرهنگ، بسط معرفت و ایمان را کلید حل معما در نسل جدید دانست. وی گفت: توان قرآن و اسلام در عرصه فرهنگ بسیار است و با سوق دادن برنامه ها به سوی تحقق معرفت و ایمان با برنامه ریزی می توان  قرآن و فرهنگ اهل بیت را از مهجوریت خارج کنیم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین ترابی امام جمعه شهرستان شاهرود به تبیین جایگاه مدیران فرهنگی در دانشگاه ها پرداخت و ضمن حساس شمردن وضعیت فرهنگ در دانشگاه ها، مدیران را به دقت و اهتمام بیشتر در زمینه فرهنگی و تلاش برای بهبود فرهنگ اسلامی در دانشگاه ها فراخواند.

ترابی عدم انسجام در مجموعه های فرهنگی نهادهای کشور را از نقاط ضعف کار های فرهنگی کشور را دانست و گفت: اکنون که در روز های  دفاع فرهنگی هستیم شایسته است همه نهادهای فرهنگی دانشگاهها  با همپوشانی و انسجام بیشتر به پیشبرد اهداف عالی انقلابی اهتمام ورزند.

در بخش دیگری از این نشست دکتر منصور اعتصامی، مشاور معاونت فرهنگی- اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مسئول کمیته برنامه ریزی، سند راهبردی برنامه معاونت فرهنگی وزارت علوم وتحقیقات و فناوری را تحلیل نمود.

سند راهبردی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که توسط کمیته برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی  اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه شده است، مدیریت راهبردی تمامی ابعاد سازمان را در تدوین و اجرای اهداف راهبردی و استراتژی‌های در بر می‌گیرد.

این  سند بر اساس چشم‌انداز بیست ساله معاونت طرح ریزی شده است و در آن به ویژگیهای سند اشاره شده است.

از محورهای دیگر این جلسه، استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌های منطقه3، بود که مدیران فرهنگی بر استمرار آموزش‌های لازم به دانشجویان جدید الورود در طول سال تحصیلی برای آشنایی مناسب‌تر و بهتر آنان با فضای دانشگاهی، وظایف و مسئولیت‌های دانشجویی، ضوابط و مقررات و گذر از مرحله دانش‌آموزی به دوران دانشجویی تاکید کردند.

گفتنی است دانشگاههای بیرجند، بجنورد، تربیت معلم سبزوار،جامع دامغان سمنان ، صنعتی بابل، صنعتی بیرجند، صنعتی شاهرود،علوم کشاورزی ومنابع طبیعی، فردوسی مشهد، کشاورزی ومنابع طبیعی ساری، گلستان، گیلان، مازندران،مجتمع آموزش عالی گنبد، مجتمع آموزش عالی نیشابور، دانشکده فنی تربت حیدریه، جزء  دانشگاههای منطقه 3 کشور در حوزه فعالیتهای فرهنگی محسوب می شوند.

12345