اخبار و رویدادها: تأسیس اولین پژوهشکده دانشگاه صنعتی شاهرود

تأسیس اولین پژوهشکده دانشگاه صنعتی شاهرود
سه شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰- ۱۰:۰۷:۵۱

تأسیس اولین پژوهشکده دانشگاه صنعتی شاهرود

تأسیس اولین پژوهشکده دانشگاه صنعتی شاهرود با صدور مجوز شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پژوهشکده اتوماسیون و هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی شاهرود تأسیس شد. دکتر علی اکبر پو

تأسیس اولین پژوهشکده دانشگاه صنعتی شاهرود

 

با صدور مجوز شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پژوهشکده اتوماسیون و هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی شاهرود تأسیس شد.

دکتر علی اکبر پویان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن اعلام این خبر افزود: در راستای نیل به تحقق اهداف جنبش نرم افزاری کشور و پاسخ گویی به بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری و نیز حمایت از فناوری‌های پیشرفته مورد نظر در نقشه جامع علمی کشور لزوم ایجاد چنین پژوهشکده ای ضروری به نظر می رسید.

      وی در ادامه گفت:  با اتکا به توان علمی لازم و بهره‌مندی از زیرساخت‌ها، پتانسیل‌ تحقیقاتی ، نیروی انسانی ، دانشکده‌های مرتبط ، تأسیس این پژوهشکده به وزارت علوم پیشنهاد داده شد که خوشبختانه با ایجاد این پژوهشکده در دانشگاه صنعتی شاهرود موافقت به عمل آمد.

پویان در مورد بخش های این پژوهشکده و اهداف آن گفت: پژوهشکده اتوماسیون و هوش مصنوعی در سه گروه پژوهشی اتوماسیون صنعتی، رباتیک صنعتی و هوش مصنوعی به فعالیت می پردازد و از جمله اهداف تأسیس این پژوهشکده می توان به پیاده سازی فناوری‌های مورد نیاز در حوزه اتوماسیون وهوش مصنوعی، توسعه فعالیت‌های پژوهشی در زمینه ربات‌های صنعتی، تعامل با پژوهشکده‌های مطرح در سطح منطقه و بین الملل، انجام طرح‌های پژوهشی بنیادی، کاربردی و توسعه ای، انجام تحقیقات میان رشته ای برای گسترش و توسعه دانش هوش مصنوعی در دیگر حوزه های معرفتی و ایجاد ارتباط و تعامل پژوهشی میان مدرسان و اساتید برجسته در حوزه اتوماسیون وهوش مصنوعی اشاره کرد.

12345