اخبار و رویدادها: حضور موفق دانشگاه صنعتی شاهرود در اولین همایش دانش آموختگان نانو سراسر

حضور موفق دانشگاه صنعتی شاهرود در اولین همایش دانش آموختگان نانو سراسر
سه شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰- ۱۳:۳۷:۴۹



حضور موفق دانشگاه صنعتی شاهرود در اولین همایش دانش آموختگان نانو سراسر کشور اولین همایش دانش آموختگان نانو سراسر کشور به همت انجمن نانو فناوری ایران و ستاد توسعه فناوری نانو با حضور دانشگاه ها

حضور موفق دانشگاه صنعتی شاهرود در اولین همایش دانش آموختگان نانو سراسر کشور

 

اولین همایش دانش آموختگان نانو سراسر کشور به همت انجمن نانو فناوری ایران و ستاد توسعه فناوری نانو با حضور دانشگاه های برگزار کننده  دوره های تحصیلات تکمیلی نانو و مراکز فعال نانو تکنولوژی کشور در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار گردید.

دانشگاه صنعتی شاهرود با پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد نانو فیزیک از سال 1387 به جمع دانشگاه های برگزار کننده دوره های تحصیلات تکمیلی نانو پیوست. در همایش یاد شده خلاصه ای از فعالیت های پژوهشی و فناوری اعضای هیأت علمی و دانشجویان در چند سال اخیر، به همراه لیست امکانات و تجهیزات تحقیقاتی مربوط به سنتز و آنالیز نانو ساختارها و نانو مواد از جمله سیستم پرس تحت خلأ­، آسیاب سیاره­ای پر انرژی و کوره الکتریکی تحت اتمسفر که  در دانشگاه صنعتی شاهرود طراحی و ساخته شده است به صورت پوستر، بروشور و کتاب در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

همزمان با برگزاری این همایش، کارگاه های آموزشی و سخنرانی های تخصصی و همچنین مراسم تقدیر از اولین گروه دانش آموختگان نانو کشور نیز برگزار گردید.

در این همایش با توجه به امکانات و تجهیزات تحقیقاتی دانشگاه صنعتی شاهرود ، حجم فعالیت های انجام شده مربوط به پروژه های تحقیقاتی و صنعتی مرتبط با فناوری نانو تحسین بسیاری از بازدید کنندگان از غرفه دانشگاه  و همچنین مسئولین ستاد نانو و انجمن نانو فناوری ایران را به همراه داشت.

دانشگاه های صنعتی شریف، تهران، علوم پزشکی تهران، صنعتی شاهرود، کاشان، سیستان و بلوچستان، تربیت مدرس، صنعتی سهند تبریز به همراه پژوهشکده ی مواد و انرژی کرج، پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ، پژوهشکده نفت  و تعدادی از شرکت های دولتی و خصوصی در این همایش حضور داشتند.

 

12345