اخبار و رویدادها: نشست مشترک اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود و اعضاء پژوهشگاه صنعت نفت

نشست مشترک اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود و اعضاء پژوهشگاه صنعت نفت
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۰- ۱۲:۲۱:۲۲

نشست مشترک اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود و اعضاء پژوهشگاه صنعت نفت

نشست مشترک اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود و اعضای شورای تخصصی صنایع بالادستی صنعت نفت نشست مشترک اعضای شورای تخصصی صنایع بالادستی صنعت نفت و اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود 26 خرداد ماه و به میزبا

نشست مشترک اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود

و اعضای شورای تخصصی صنایع بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت

 

نشست مشترک اعضای شورای تخصصی صنایع بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت و اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود 25خرداد ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

در افتتاحیه این مراسم دکتر علی اکبر پویان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ضمن ابراز رضایت از برگزاری چنین سمینارهایی گفت: در عرصه پژوهش، برگزاری بیهوده و بدون نتیجه سمینار ها، اتلاف منابع انسانی و مادی است در حالی که تولید علم و تعامل بین مراکز علمی و صنعتی هدف است.

وی با اشاره به تئوری دخالت تمامی رشته های علمی در تولید محصولات صنعتی گفت: تمامی محصولات صنعتی نتیجه فرآیند بین رشته ای است و هرچه تعداد آرا و نظرات در تولید بیشتر باشد کالای مناسب تری ارائه می شود.

در ادامه این سمینار دکتر حمید آقاجانی دبیر همایش، هدف از برگزاری چنین نشست هایی را ارتقاء سطح علمی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و بهبود کارآئی و تعامل صنعت و دانشگاه دانست و بر ارتباط  مراکز علمی و تحقیقاتی با صنایع نفتی تأکید کرد.

دکتر سید علی معلمی نماینده پژوهشگاه صنعت نفت ایران با معرفی توانمندی ها و قابلیت های این پژوهشگاه، تعامل مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی در زمینه صنعت نفت را امری بدیهی دانست و تبدیل استفاده از ظرفیت های مراکز پژوهشی-  فناوری و شرکت های دانش بنیان به تولید محصول را لازم دانست. وی هدف از برگزاری این نشست را انجام مطالعه تحقیقاتی دانشگاه صنعتی شاهرود در مورد مناطق نفتی جنوب عنوان کرد و گفت: با توجه به پتانسیل های علمی و تحقیقاتی این دانشگاه ، لزوم برگزاری گردهمایی مشترک پژوهشگاه صنعت نفت با دانشگاه صنعتی شاهرود به احساس می شد.

شایان ذکر است نشست مشترک اعضای شورای تخصصی صنایع بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت و اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود به مدت دو روز در این دانشگاه برپا می باشد.

 

12345