اخبار و رویدادها: برگزاری اولین دوره مسابقات برنامه نویسیACMاستان دردانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری اولین دوره مسابقات برنامه نویسیACMاستان دردانشگاه صنعتی شاهرود
شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰- ۱۴:۵۸:۵۹

برگزاری اولین دوره مسابقات برنامه نویسیACMاستان دردانشگاه صنعتی شاهرود

اولین دوره مسابقات برنامه نویسی ACM استان سمنان جمعه6 خرداد ماه در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

برگزاری اولین دوره مسابقات برنامه نویسی ACM استان سمنان در دانشگاه صنعتی شاهرود

اولین دوره مسابقات برنامه نویسی  ACM استان سمنان جمعه6 خرداد ماه در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

در این مسابقات که به همت دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات و با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه برگزار شد، 20 تیم از دانشگاه های استان شرکت داشتند و در مدت زمان 5 ساعت با هم به رقابت  پرداختند. انجمن­ علمی کامپیوتر و فناوری اطلاعات و انجمن علمی ریاضی مسئولیت امور اجرایی مسابقات را برعهده داشتند.

در پایان تیم دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شاهرود شامل مصطفی فیوج، اسماعیل حسنی و ابولفضل عینی مقام اول و تیم­ های Star و Segmentation Fault از دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات به ترتیب مقام ­های دوم و سوم را به دست آوردند. اعضای تیم دوم مسابقات را مصطفی حسنی، احمد دهنوی و احسان امیری و تیم سوم را میلاد دماوندی­ نیا، ارشاد بحرانی و امیر قاسمی تشکیل می­دادند.

مهندس علی دوست محمدی عضو هیأت علمی دانشکده کامپیوتر و دبیر برگزاری مسابقه، هدف از برگزاری این رقابت ها را افزایش مهارت حل مسأله و الگوریتم­ نویسی و ایجاد انگیزه و رقابت در بین دانشجویان علاقه ­مند به برنامه­ نویسی و ایجاد فضای با نشاط علمی ، آشنایی با مسابقات برنامه ­نویسی ACM و آماده سازی آنها جهت شرکت در مسابقات منطقه­ ای عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد که با برگزاری مستمر این مسابقات، شاهد حضور مؤثرتر تیم های دانشجویی استان، در مسابقات منطقه ای باشیم.

لازم به ذکر است که مسابقات ACM منطقه ای غرب آسیا، آذر ماه سال جاری در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

12345