اخبار و رویدادها: شرایط استفاده ازتسهیلات رتبه اولی و ممتاز جهت ورود به دوره های بالاتر

شرایط استفاده ازتسهیلات رتبه اولی و ممتاز جهت ورود به دوره های بالاتر
جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰- ۱۲:۳۸:۲۹

شرایط استفاده ازتسهیلات رتبه اولی و ممتاز جهت ورود به دوره های بالاتر

شرایط استفاده از تسهیلات رتبه اولی و ممتاز جهت ورود به دوره های تحصیلی بالاتر الف) شرایط و چگونگی استفاده از تسهیلات رتبه اولی الف1) شرایط استفاده کنندگان از سهمیه مذکور داوطلبانی می توانند از ا

شرایط استفاده از تسهیلات رتبه اولی و ممتاز جهت ورود به دوره های تحصیلی بالاتر

 

الف) شرایط و چگونگی استفاده از تسهیلات رتبه اولی

الف1) شرایط استفاده کنندگان از سهمیه مذکور

داوطلبانی می توانند از این سهمیه استفاده نمایند که در وهله اول در آزمون سراسری سال 90 شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته شده باشند وحداکثر در مدت هشت نیمسال  در بین دانشجویان هم ورودی و هم رشته خود با کسب بالاترین معدل فارغ التحصیل شوند و کلیه نمرات این دانشجویان  تا پایان تیرماه 90 در سیستم آموزشی گلستان ثبت  شده باشد.

 ایندسته از دانشجویان  در صورتیکه به هر دلیل نتوانند در سال اول از این سهمیه  استفاده نمایند ، سهمیه مذکور حداکثر تا یک سال بعد برای آنان محفوظ خواهد ماند.

الف/2) مراحل  ارائه تقاضای واجدین شرایط در سهمیه رتبه اولی

1-    شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد سال 90

2-    پس از اعلام نتایج در صورت مجاز شدن ، دانشجو  می بایست فرم انتخاب رشته را تکمیل و به سازمان سنجش ارسال نماید.

3-     فرم مخصوص رتبه اول را از دفترچه آزمون کارشناسی ارشد دریافت  و ضمن درج شماره داوطلبی خود و تکمیل آن تا پایان نیمه اول تیرماه90 تحویل اداره کل آموزش نمایند.

ب) شرایط استفاده از تسهیلات دانشجویان ممتاز بدون شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال  تحصیلی 91-90

ب/1) شرایط استفاده کنندگان از سهمیه مذکور

حداکثر در مدت هشت نیمسال در دوره کارشناسی پیوسته دانش آموخته شده و به لحاظ میانگین کل، جزو 10% برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند. ضمناً افراد مشمول این ماده صرفاً در همان سال تحصیلی میتوانند از این سهمیه استفاده نمایند در غیر اینصورت سهمیه مذکور برای سال بعد محفوظ نخواهد ماند.

ب/2) مراحل ارائه تقاضای واجدین شرایط در سهمیه 10% برتر

1) دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود ودیگر دانشگاه ها، می توانند جهت دریافت فرم به آدرس http://golestan.shahroodut.ac.ir  مراجعه و بعد از تکمیل ، آن را حداکثر تا 20 شهریور ماه سال 1390 به آدرس شاهرود-بلوار دانشگاه – صندوق پستی 316 کد پستی 3619995161 – مدیریت تحصیلات تکمیلی ارسال نمایند.

2) دانشجویان حائز شرایط ممتاز(10% برتر) دانشگاه صنعتی شاهرود می توانند گواهی مربوطه را از اداره کل آموزش دریافت و با توجه به شرایط اعلام شده از سوی دانشگاه مقصد و به منظور اخذ پذیرش به آن دانشگاه ارائه نمایند.

3) دانشجویان حائز شرایط ممتاز(10% برتر) دانشگاه صنعتی شاهرود که تا بیست شهریور ماه نتوانستند از هیچ دانشگاهی پذیرش دریافت نمایند ، در صورت تمایل می تواننداز این تاریخ به بعد گواهی مربوطه را از اداره کل آموزش دریافت و به منظور جایابی در دیگر دانشگاهها از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند.

                                                                                                                  

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی

12345