اخبار و رویدادها: آئین نکوداشت مقام معلم در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد

آئین نکوداشت مقام معلم در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد
یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰- ۱۵:۲۶:۳۳

آئین نکوداشت مقام معلم در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد

همزمان با 12 اردیبهشت سالگرد شهادت علامه مرتضی مطهری و هفته معلم ،آئین نکوداشت مقام معلم و اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

آئین نکوداشت مقام معلم در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد

   همزمان با 12 اردیبهشت سالگرد شهادت علامه مرتضی مطهری و هفته معلم ،آئین نکوداشت مقام معلم و اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

    در این مراسم که با حضور مسئولین و اعضاء هیئت علمی این دانشگاه برپاشد،دکتر محمود شریعتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شاهرود در سخنانی با تبریک هفته معلم گفت،امام صادق(ع) فرمودند: تمامی جنبندگان روی زمین و ماهیان دریاها برای معلم طلب آمرزش می کنند. وی از اساتید خواستار رهروی از مسیر روشن انبیاء (ع) و ائمه (ع) شد.وی در بخش دیگری از سخنان خود که به بیان گزارش عملکرد یک ساله آموزشی دانشگاه صنعتی شاهرود پرداخت ، از اخذ مجوز ایجاد 13 دانشکده جدید در این دانشگاه خبر داد. وی راه اندازی 7 رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد،3رشته گرایش در دکتری و یک رشته کارشناسی در مهرماه سال جاری را نوید داد. شریعتی استخدام 38 عضو هیئت علمی جدید و بورس تحصیلی دانشجویان دوره دکتری را از دیگر اقدامات معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانست.

دکتر علی مرادزاده رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود نیز جایگاه معلم را بسیار والا دانست و فضیلت مداد علما بر خون شهدا را نشان از مقام شامخ معلم دانست و بر اهتمام بیشتر اساتید بر مسأله تزکیه روح و معرفت افزائی به عنوان یکی از  دو رکن تعالی انسان تأکید کرد.

مرادزاده در بیان موفقیت های یک سال گذشته دانشگاه گفت: بی شک اهتمام مسئولین، اساتید و کارکنان در پیشرفت و توسعه دانشگاه بسیار بزرگ بوده و حتی وزارت علوم به دانشگاه صنعتی شاهرود نگاه ویژه ای دارد. وی در قسمت دیگری از سخنان خود بهره برداری از 6 دانشکده و دو خوابگاه پسران، مهرماه سال جاری در پردیس علوم و فناوری های نوین را ناشی از حرکت رو به رشد در مسیر افق چشم انداز دانشگاه عنوان کرد.

در مراسم بزرگداشت هفته معلم دانشگاه صنعتی شاهرود حجت الاسلام دکتر توانایی، مدیر پژوهش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کل کشور پیرامون مهارت های زندگی سخنرانی کرد . وی در سخنان خود روحیه علم آموزی و ترویج دانش از صفات یک معلم توانمند معرفی کرد.

حجت الاسلام محمد مهدی صالحی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز با اشاره به احادیث و روایات، شغل معلمی را بسیار با اهمیت و خطیر دانست و از اعضاء هیات علمی ارتقاء سطح فرهنگی و دینی دانشجویان را خواستار شد. وی در ادامه سخنان خود به تحلیل ابعاد شخصیتی استاد شهید مطهری (ره) پرداخت.

در پایان این آیین از 39 عضو هیئت علمی و حق التدریس دانشگاه صنعتی شاهرود با لوح سپاس و هدیه تقدیر به عمل آمد.

12345