اخبار و رویدادها: استقبال کشوری از کارگاه های آموزشی تخصصی علوم هیدرومتالورژی

استقبال کشوری از کارگاه های آموزشی تخصصی علوم هیدرومتالورژی
شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰- ۱۱:۵۴:۴۷

استقبال کشوری از کارگاه های  آموزشی تخصصی علوم هیدرومتالورژی

کارگاه های آموزشی تخصصی علوم هیدرومتالورژی به منظور ارتقاء سطح علمی و آشنایی دانشجویان با آخرین دستاوردهای علوم هیدرومتالورژی، استفاده از تجارب اساتید برجسته در این زمینه و معرفی تکنولوژی های نوین متا

استقبال کشوری از کارگاه های

 آموزشی تخصصی علوم هیدرومتالورژی در دانشگاه صنعتی شاهرود

با برگزاری مراسم اختتامیه، کارگاه های آموزشی تخصصی علوم هیدرومتالورژی پنجشنبه 8 اردیبهشت ماه در دانشگاه صنعتی شاهرود به کار خود خاتمه داد.

   کارگاه های آموزشی تخصصی علوم هیدرومتالورژی به منظور ارتقاء سطح علمی و آشنایی دانشجویان با آخرین دستاوردهای علوم هیدرومتالورژی، استفاده از تجارب اساتید برجسته در این زمینه و معرفی تکنولوژی های نوین متالورژی با حضور پروفسور فتحی حبشی استاد دانشگاه لاوال کانادا و جمعی از دانشجویان و اساتید کشوری از 5 اردیبهشت ماه جاری به مدت 4 روز در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

    پروفسور فتحی حبشی قابلیت های دانشگاه صنعتی شاهرود در برپایی این قبیل کارگاه ها و همایش ها را قابل توجه و تحسین برانگیز دانست و در بازدید از شرکت مس سرچشمه به نکات فنی بسیار مهمی که در ارتقاء کیفیت و بهره وری این مجموعه مؤثر است، اشاره کرد و از پروژه های پیشنهادی وی نیز استقبال قابل توجهی شد.

    حبشی درک صحیح مفهوم پژوهش و هدفمندی بودجه در این راه را قابل تقدیر و همگام با کشورهای پیشرفته ارزیابی کرد و از استقبال گسترده محققین و دانشجویان در زمینه هیدرومتالورژی و پژوهش های به روز در این زمینه تقدیر نمود.

    نگاهی جدید به جدول تناوبی عناصر، از کیمیاگری تا بمب اتم، استحصال اورانیوم از سنگ فسفاته، دستاوردهای اخیر در هیدرومتالوژی و استخراج با حلال، سینتیک فرایندهای متالورژیکی و مشکلات آلودگی در صنایع معدنی از جمله بخش های مختلف این دوره آموزشی بود و در پایان هر کارگاه بحث آزاد پرسش و پاسخ نیز برگزار شد.

   گفتنی است این کارگاه ها به زبان انگلیسی ارائه و در پایان دوره به شرکت کنندگان گواهینامه معتبر  دانشگاه لاوال کانادا و صنعتی شاهرود اعطاء شد.

 

 

12345