اخبار و رویدادها: آشنایی دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود با خویشتن داری قبل از ازدواج

آشنایی دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود با خویشتن داری قبل از ازدواج
جمعه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰- ۱۵:۰۸:۴۵

 آشنایی دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود با خویشتن داری قبل از ازدواج

آشنایی دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود با خویشتن داری قبل از ازدواج به منظور آشنایی دانشجویان با ویژگی های دختر و پسر و معیارهای همسریابی در اسلام، واحد خواهران دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

 آشنایی دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود با خویشتن داری قبل از ازدواج

به منظور آشنایی دانشجویان با ویژگی های دختر و پسر و معیارهای همسریابی در اسلام، واحد خواهران دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود سلسله جلسات "خویشتن داری قبل از ازدواج" را با حضور اساتید برجسته در آمفی تئاتر سالن حجاب خوابگاه دانشجویان دختر برگزار می کند.

   اولین جلسه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمید حسینی معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود 6 اردیبهشت ماه برگزار شد .

   حسینی در سخنانی با اشاره به آیات و روایات درباره حجاب و عفاف و ارتباط با ازدواج گفت: طبق اعتقادات مسلمانان و تمامی دانشمندان، عفت و خویشتن داری پایه و اساس ازدواج و تشکیل یک زندگی ساده و  بی پیرایه است.

   وی ادامه داد: اگر زوجین گوهر حجاب و عفاف را به دست فراموشی بسپارند زندگی آنان در معرض حملات متجاوزان به حریم شخصی آن ها خواهد بود .

    دانشجویان در این نشست با معیارهای انتخاب همسر، اخلاق جنسی در قرآن، حفظ عفت قبل از ازدواج، معرفی برخی ویژگی های پسران و تفاوت های مرد و زن آشنا شدند و در پایان جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار شد.

   گفتنی است این جلسات به طور مستمر تا پایان سال تحصیلی در خوابگاه خواهران برپا خواهد شد.

12345