اخبار و رویدادها: استقبال چشمگیر دانشگاه صنعتی شاهرود از فرزند آیت الله العظمی بهجت(ره)

استقبال چشمگیر دانشگاه صنعتی شاهرود از فرزند آیت الله العظمی بهجت(ره)
سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۰- ۱۶:۱۴:۱۵

استقبال چشمگیر دانشگاه صنعتی شاهرود از فرزند آیت الله العظمی بهجت(ره)

مراسم نکوداشت حضرت آیت الله العظمی محمدتقی بهجت(ره) به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شاهرود، با حضور حجت الاسلام علی بهجت فرزند آن مرحوم دوشنبه 5 اردیبهشت در تالار شقایق های این دانشگاه بر

استقبال چشمگیر دانشگاه صنعتی شاهرود از فرزند آیت الله العظمی بهجت(ره)

مراسم نکوداشت حضرت آیت الله العظمی محمدتقی بهجت(ره) به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شاهرود، با حضور حجت الاسلام علی بهجت فرزند آن مرحوم دوشنبه 5 اردیبهشت در تالار شقایق های این دانشگاه برگزار شد.

   این مراسم 21 جمادی الاول همزمان با سالگرد قمری عروج ملکوتی این مرجع تقلید فقید ،با حضور بیش از 1000 نفر از دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه های شاهرود و مسئولین این شهرستان برپا شد.

  در ابتدا این مراسم مستندی از زندگی و سخنان این عالم ربانی برای اولین بار پخش گردید، سپس حجت الاسلام علی بهجت به سخنرانی با محوریت تبیین الگوی رفتاری پدر بزرگوارشان که برگرفته از شیوه معصومین علیهم السلام بود، پرداخت. وی با بیان اینکه شرط رسیدن به معرفت عمل است و عمل نیز نتیجه کسب علم و آگاهی، گفت: آیت الله بهجت در اوان جوانی، مراحل و مقاماتی را در عرفان سپری کرده و پارسایی قبل از بلوغ داشته و در جوانی و کهنسالی نیز همین معصومیت و تقوا را حفظ نمود، سیر سلوک ایشان ناشناخته بود و بعد از مرگ بسیاری از این ابعاد روشن گشت.

    در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی امام جمعه شهرستان شاهرود ضمن تقدیر از رویکرد مذهبی دانشگاه صنعتی شاهرود در اجرای برنامه های فرهنگی، تصریح کرد: عالمان دینی پس از مرگ نیز فیوضات معنوی خاصی دارند که مردم با توجه به زندگی و ابعاد شخصیتی بزرگان دین از این عنایات بهره خواهند برد.

    در پایان مراسم، دانشجویان سؤالاتی را در زمینه ظهور، لحظه مرگ و درجات عرفانی آن عالم ربانی مطرح نموده و پاسخ آن را از زبان علی بهجت شنیدند.

    گفتنی است در حاشیه این مراسم نمایشگاه کتاب و نرم افزار با موضوع قرآنی و مذهبی به همراه کارگاه خوشنویسی و طراحی با حضور هنرمندان شهرستان برگزار شد.

 

12345