اخبار و رویدادها: بررسی موضوع مسلمان ایرانی یا ایرانی مسلمان در نشست آزاداندیشی دانشگاه

بررسی موضوع مسلمان ایرانی یا ایرانی مسلمان در نشست آزاداندیشی دانشگاه
دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰- ۱۶:۳۶:۴۱



بررسی موضوع مسلمان ایرانی یا ایرانی مسلمان در نشست آزاداندیشی دانشگاه صنعتی شاهرود اولین نشست از سلسله جلسات کرسی های آزاد اندیشی با موضوع "مسلمان ایرانی، ایرانی مسلمان" با حضور دانشجو

بررسی موضوع مسلمان ایرانی یا ایرانی مسلمان

در نشست آزاداندیشی دانشگاه صنعتی شاهرود

 

اولین نشست از سلسله جلسات کرسی های آزاد اندیشی با موضوع "مسلمان ایرانی، ایرانی مسلمان" با حضور دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود شنبه سوم اردیبهشت ماه در تالار شقایق های این دانشگاه برگزار گردید.

    در این نشست دو گروه پیرامون اولویت مسلمان بودن یا ایرانی بودن با یکدیگر به بحث و اظهار نظر پرداختند. از جمله استدلال های طرفداران جناح ایرانی مسلمان عبارت بود از این که یک ایرانی در این آب و خاک به دنیا آمده در ابتدای امر ایرانی است و بعد از پیدا کردن ملیت ایرانی و پس از تحقیق و با استفاده از عقل و برهان دین اسلام را پذیرفته و مسلمان شده لذا ، ایرانی بودن بر مسلمان بودن تقدم دارد. در مقابل جناح مسلمان ایرانی با این استدلال که امروزه ملیت نیز انتخابی شده و هر کس می تواند ملیتی غیر از ملیت مادری خود را انتخاب کند و یا حتی ملیتی دوگانه داشته باشد مسلمان بودن را کلی تر و ارزشمند تر از عنصر ملیت دانسته و خود را مسلمان ایرانی معرفی نمودند.

   گفتنی است گروه های موافق و مخالف در دو گروه 3 نفری از دانشجویان و کمیته داوران شامل دو داور از اساتید دانشگاه و یک مجری برای اداره جلسه برگزار شد.

12345