اخبار و رویدادها: عملکرد روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود در سال 1389 تشریح شد

عملکرد روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود در سال 1389 تشریح شد
سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰- ۱۳:۰۰:۳۲

عملکرد روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود در سال 1389 تشریح شد

عملکرد روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود در سال 1389 تشریح شد مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود در گزارشی عملکرد این واحد را در سال 1389 تشریح کرد. احمد خدابخشیان افزایش دریافت و ارسال اخبار در

عملکرد روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود در سال 1389 تشریح شد

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود در گزارشی عملکرد این واحد را در سال 1389 تشریح کرد.

احمد خدابخشیان افزایش دریافت و ارسال  اخبار در سال 89 ،نسبت به سال های گذشته را خوب توصیف کرد و گفت: در سال 89 آمار اخبار دانشگاه صنعتی شاهرود از مرز 500 خبر گذشت که نسبت به سال 88 رشد 250 درصدی را شاهد هستیم. وی بازخورد اخبار ارسالی به رسانه ها را در مقایسه با سال 88 متمایز دانست و افزود: در سال 89 اخبار دانشگاه در روزنامه های کشوری درج شد و بسیاری از خبرگزاری ها نیز از اخبار دانشگاه صنعتی شاهرود بهره بردند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزاری سه رویداد مهم ملی و منطقه ای در این دانشگاه و تلاش های روابط عمومی در راستای اجرای موفقیت آمیز آن در سال 89 را تشریح کرد و گفت: برگزاری دهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور در دانشگاه های استان سمنان با محوریت دانشگاه صنعتی شاهرود و برگزاری طرح ضیافت اندیشه در ماه مبارک رمضان از برنامه های موفق دانشگاه بود که  پرسنل روابط عمومی نیز همگام با دیگر بخش های دانشگاه با تلاش های بی وقفه این دو رویداد مهم را به بهترین وجه پوشش دادند. خدابخشیان نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی های دانشگاه های منطقه هشت وزارت علوم را در دانشگاه صنعتی شاهرود گامی بلند در راستای ارتقاء روابط عمومی به ویژه در حوزه روابط عمومی الکترونیک دانست و گفت: با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی یازده دانشگاه بزرگ منطقه هشت، با رویکرد روابط عمومی الکترونیک ، روند حرکت روابط عمومی ها به سوی روابط عمومی نوین شتاب بیشتری گرفت.

خدابخشیان تبلیغات و اطلاع رسانی را از دیگر بخش های موفق روابط عمومی دانست و با اشاره به نصب تابلوهای تبلیغاتی متعدد در سطح دانشگاه گفت: اطلاع رسانی مناسب به دانشگاهیان و عموم مردم عزیز، از دغدغه های ما در دانشگاه صنعتی شاهرود بوده است که با نصب تابلوهای پورتابل متعدد در سطح دانشگاه با قابلیت نصب آسان، این مشکل نیز تا حدودی حل شد. وی در عین حال نصب پارچه، بنر، پرچم و سایر اقلام تبلیغاتی در سطح دانشگاه و شهرستان ، آذین بندی و فضاسازی محوطه دانشگاه را با توجه به مناسبت های مختلف از دیگر اقدامات مستمر روابط عمومی این دانشگاه عنوان کرد. وی واحد سمعی و بصری روابط عمومی را آرشیو تحولات و رویدادهای دانشگاه عنوان کرد و گفت: تنها در سال 89 حدود 25 گیگا بایت عکس و بیش از 150 ساعت تصویر ضبط شده است که نسبت به سال 88 افزایش چشمگیری را شاهد بودیم.

خدابخشیان در مورد عملکرد تالار شقایق ها و سالن جلسات مرکزی که از واحدهای زیر مجموعه روابط عمومی  محسوب می شود، افزود: اجرای 180 مراسم و برپایی حدود 45 نمایشگاه در این تالار که بزرگترین سالن مجهز استان سمنان است و نیز برگزاری بیش از 30 جلسه و نشست در سالن جلسات از دیگر اقدامات موفق روابط عمومی در سال 89 بود. وی برگزاری مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود با حضور بیش از 1200 دانشجو، اختتامیه دهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر، افتتاحیه و اختتامیه طرح ضیافت اندیشه در سطح دانشگاهی، همکاری در برگزاری آئین ها و مراسم دیگر واحدهای دانشگاه و هماهنگی در برنامه ریزی جهت در اختیار قرار دادن تالار شقایق ها به دستگاه ها، ادارات، نهادها و سازمان های خارج از دانشگاه در این مجموعه را با کسب بالاترین رضایت مندی، از توفیقات روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود در عین حال از کمبود برخی منابع در راستای رشد و ارتقای این واحد انتقاد کرد و گفت: مهمترین مشکل روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود با توجه به حجم زیاد فعالیت ها،تنوع برنامه ها و عملکرد بخش های مختلف دانشگاهی با بیش از 11000 دانشجو ،کمبود نیروی انسانی و ضعف جایگاه سازمانی است که به یاری خداوند متعال، مساعدت مسئولین محترم و دانشگاهیان عزیز به ویژه رئیس و معاونین محترم دانشگاه با رفع این نقیصه، روابط عمومی در راستای انجام بهینه وظایف و امور محوله به ویژه انعکاس مناسب فعالیت ها و عملکرد دانشگاه صنعتی شاهرود بیش از پیش موفق خواهد بود.

در بخش روابط عمومی الکترونیک با ایجاد 2 وبلاگ در حیطه روابط عمومی و همچنین طراحی و راه اندازی آزمایشی سایت روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود به نشانی www.shahroodutnews.ac.ir  ، گام بلند دیگر در ایجاد فضای سایبری ، ارسال پیام ها، اطلاعیه ها  و اخبار دانشگاه از طریق سامانه پیام کوتاه به شماره 30005273 که از ابتدای راه اندازی - نیمه دوم سال 89 - تاکنون بیش از 15000 پیامک ارسال گردیده است.

در بخش تبلیغات و اطلاع رسانی الکترونیک و از طریق تابلوی پیام نما به صورت میانگین ماهانه 18000 پیام اعم از پیام های مناسبتی و یا اطلاع رسانی، به نمایش گذاشته شد.

تنظیم و انتشار بیانیه به مناسبت وقایعی چون 13 آبان، روز قدس، 22 بهمن ، ترور دانشمندان هسته ای و ... از دیگر اقدامات این واحد در طول یک سال گذشته بود.

برگزاری مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود، نشست های مسئولین دانشگاه با کارکنان و اعضاء هیأت علمی، نشست های مطبوعاتی خبرنگاران و نمایندگان رسانه ها با مدیران دانشگاه و مشارکت در اجرای سایر برنامه ها از دیگر فعالیت های این واحد می باشد.

 

12345