اخبار و رویدادها: همایش روانشناسی حجاب در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد

همایش روانشناسی حجاب در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹- ۱۶:۲۱:۳۲



همایش روانشناسی حجاب در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد شورای فرهنگی دانشکده صنایع و مدیریت دانشگاه صنعتی شاهرود با همکاری اداره کل امور فرهنگی این داشگاه ، همایش روانشناسی حجاب را 17 اسفند ماه، در

همایش روانشناسی حجاب در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد

 

شورای فرهنگی دانشکده صنایع و مدیریت دانشگاه صنعتی شاهرود با همکاری اداره کل امور فرهنگی این داشگاه ، همایش روانشناسی حجاب را 17 اسفند ماه، در سالن همایش های دانشکده معدن این دانشگاه برگزار نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود در این مراسم حجت الاسلام دکتر محمد حسین توانایی مدیرکل پژوهش ستاد امر به معروف و نهی از منکر به تبیین مسئله حجاب پرداخت.

در این سخنرانی دکتر توانایی استاد حوزه و دانشگاه، ضمن بیان مشخصات افرادی که دارای اعتماد به نفس بالا هستند ،این افراد را دارای مشخصاتی چون شهامت نه گفتن، احساس شخصیت و شایستگی، اجتناب از تقلید کورکورانه، عدم احساس نیاز به جلب توجه دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعتدال گرایی در بیان مفاهیم دینی را از اصول اولیه اسلامی و تربیتی دانست و بر اجرای دقیق و اسلامی امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد.

لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم دکتر بزرگمهر اشرفی رئیس دانشکده صنایع و مدیریت دانشگاه صنعتی شاهرود ابراز امیدواری کرد این گونه مباحث پژوهشی، برای دانشجویان و اساتید مفید و موثر باشد.

وی با اشاره به مصوبه پنجم سند راهبردی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم مبنی براهتمام به اسلامی شدن دانشگاه های کشور که با هدف تقویت ارزش های اخلاقی و باورهای دینی ، بازشناسی ارزش های اسلامی و انقلابی و افزایش بینش سیاسی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد در این سند بر توسعه حضور و مشارکت فرهنگی بانوان در دانشگاه های مبتنی بر الگوی ارزشی زن مسلمان تأکید شده است. شایان ذکر است در پایان برنامه، قرعه کشی و اهدای جوایز انجام پذیرفت .

 

 

12345