اخبار و رویدادها: برگزاری نشست صمیمانه هیات رئیسه با دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری نشست صمیمانه هیات رئیسه با دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹- ۱۲:۱۹:۱۶

برگزاری نشست صمیمانه هیات رئیسه با دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری نشست صمیمانه هیات رئیسه با دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود در یک نشست صمیمانه اعضاء هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با دانشجویان این دانشگاه به گفتگو پیرامون مسائل دانشجویی، پژوهشی، آموزشی، فر

برگزاری نشست صمیمانه هیات رئیسه با دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود

در یک نشست صمیمانه اعضاء هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با دانشجویان این دانشگاه به گفتگو پیرامون مسائل دانشجویی، پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و رفاهی پرداختند. در این نشست چند ساعته که شامگاه 16 اسفند ماه در مسجد پیامبر اعظم (ص) برگزار شد دکتر حسین نیکو فرد معاون دانشجویی این دانشگاه در سخنانی به ابهامات صنفی دانشجویان پاسخ گفت. وی با اشاره به اعمال سیاست ها و قوانین  وزارت  علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تغدیه دانشجویان گفت: طبق رویکرد جدید وزارت علوم دانشجویان به دو گروه خوابگاهی و غیر خوابگاهی تقسیم بندی می شوند که به دانشجویان خوابگاهی وعده غذایی کامل و به دانشجویان غیر خوابگاهی 4 وعده غذای گرم تعلق می گیرد وی در ادامه با اشاره به سنوات قانونی دوره تحصیل دانشجویان در مقاطع کارشناسی و دکتری 8 ترم و مقطع کارشناسی ارشد 4 ترم گفت : طبق قانون و با توجه به تاکیدات و سیاستهای وزارت علوم قیمت غذای یارانه ای کماکان 1750 ریال برای هر وعده غذایی بوده و با توجه به سیاست های صندوق رفاه دانشجویان و نحوه تخصیص سهمیه اقلام یارانه ای برای دانشجویان عزیز و همچنین در رابطه با عدم اختصاص یارانه تغذیه به دانشجویانی که سنوات تحصیلی مجاز آنان به اتمام رسیده است و نیز محدودیت اقلام یارانه ای برای  دانشجویان غیر خوابگاهی، موضوع در شورای دانشجویی مورخ 30/11/89 مطرح و بر اساس مصوبه شورای دانشجویی و موافقت  هیأت رئیسه دانشگاه غذای دانشجویی از 14/1/90 در روزهای  شنبه لغایت چهارشنبه توزیع خواهد شد.

نیکوفرد افزود: تنها دانشگاهی که با پیگیری های متعدد درصدد ملاقات با مسئولین صندوق رفاه دانشجویان برآمد دانشگاه صنعتی شاهرود بود و در این ملاقات معاونین استاندار و نماینده مردم شاهرود در مجلس حضور داشتند که این نشان دهنده جدیت مسئولین دانشگاه برای رفاه بهتر دانشجویان است.

    معاون دانشجویی دانشگاه در خصوص عدم اجرای این قانون از مهرماه 89 تا کنون گفت:با مساعدت های رئیس دانشگاه و با تأمین اعتبار از محل های دیگر، اجرای قوانین رفاهی مصوبه وزارت علوم از مهرماه تاکنون به تعویق افتاد. وی در یک مقایسه دانشگاه های دیگر با دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: دانشگاه های سمنان و دامغان از اول مهرماه نرخ غذا را به 6000 ریال افزایش دادند و غذای پنج شنبه را حذف نمودند اما دانشگاه صنعتی شاهرود علیرغم تمامی کمبودها این مصوبه را تا 14 فروردین سال آتی مسکوت گذاشت.

     دکتر نیکوفرد در پاسخ به  سوء تفاهم عده ای از دانشجویان که معتقدند آئین نامه وزرات علوم با رفاه دانشجویان منافات دارد گفت: این آئین نامه در خصوص دانشجویان سنواتی و غیرخوابگاهی است.

وی با اعلام قیمت بهای تمام شده غذای هر نفر گفت: در جلسه شورای دانشجویی که حتی دبیر شورای صنفی به عنوان مدعو دعوت شده بود قیمت تمام شده غذا برای هر نفر 12000 تا 18000 ریال مشخص شده بود و با اعمال آئین نامه باید از دانشجویان قیمت تمام شده غذا اخذ شود ولی با مساعدت دانشگاه و پیگری های به عمل آمده قیمت تعیین شده ده هزار ریال برای هر وعده غذا می باشد.

در ادامه این جلسه دکتر علی مرادزاده رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن خیر مقدم به دانشجویان گفت: علت برگزاری این نشست در مسجد دانشگاه تقدس آن است و تمامی پرسنل دانشگاه هدفی جز ارتقاء وضعیت رفاهی و بهبود کیفیت آموزشی ندارند. رئیس دانشگاه در جهت تنویر افکار دانشجویان گفت: سعی کردیم قسمت عمده اعتبارات دانشگاه را به سمت رفاه دانشجویان سوق دهیم که حتی ناچار شدیم پرداخت حقوق بهمن ماه برخی کارکنان را  به تعویق بیاندازیم و همین طور بخشی از اعتبارات سایر منابع را نیز متوجه رفاه دانشجویان کنیم. وی در عین حال تأکید نمود با افرادی که تعمداً مقررات و نظم دانشگاه را به چالش بکشانند برخورد می شود.

در ادامه این نشست دانشجویان با طرح پرسش از معاون پژوهشی خواستار ارائه گزارش از وضیت پژوهشی دانشگاه شدند. دکتر علی اکبر پویان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گفت: چشم انداز جایگاه پژوهشی در دانشگاه مطلوب است ولی با آرمان ها فاصله داریم. وی گفت: در یک ماه اخیر 13 همایش مختلف در دانشگاه برگزار شد و تعدادی از مدرسین سمینارها را اساتید دانشگاه های سطح بالای کشورهای توسعه یافته تشکیل می دادند. وی ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد پژوهشکده دانشجویی از آمادگی حوزه پژوهشی در مورد اعطاء پژوهانه به دانشجویان خبر داد و گفت: در حال حاضر تیم های شرکت کننده در مسابقات ربات و مسابقات کشوری از اعتبارات پژوهشی استفاده می کنند.

در این جلسه حجت الاسلام محمد مهدی صالحی سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر محمود شریعتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر محمد علی مولائی معاون اداری و مالی و دکتر رضا شیخ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شاهرود به ابهامات دانشجویان پاسخ دادند.

12345