اخبار و رویدادها: نمایشگاه حریم ریحانه در دانشگاه صنعتی شاهرود برپا شد

نمایشگاه حریم ریحانه در دانشگاه صنعتی شاهرود برپا شد
دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۹- ۱۵:۰۴:۰۳

نمایشگاه حریم ریحانه در دانشگاه صنعتی شاهرود برپا شد

نمایشگاه حریم ریحانه در دانشگاه صنعتی شاهرود برپا شد دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود اقدام به برپایی نمایشگاه حریم ریحانه نمود. این نمایشگاه از 6 الی 12 اسفندماه در د

نمایشگاه حریم ریحانه در دانشگاه صنعتی شاهرود برپا شد

 

دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود اقدام به برپایی نمایشگاه حریم ریحانه نمود.

این نمایشگاه از 6 الی 12 اسفندماه در دانشکده فنی مهندسی این دانشگاه به بررسی موضوع حجاب و عفاف از منظر جدید پرداخته است. نگرش به فلسفه حجاب از منظر برون دینی و درون دینی، رویکرد به مقوله پوشش در سیر تاریخ، دیدگاه عقل و هنر و همچنین برخورد ادیان غیر اسلامی نسبت به حجاب و پوشش از عوامل جامعیت و تأثیرگذار این نمایشگاه است.

پوستر های نمایشگاه حریم ریحانه به سیر تاریخی  پوشش ، عفاف و حجاب در بستر شعر پارسی و اسلام و ادیان دیگر، بررسی استدلالی شبهات حجاب، تاثیر پوشش بر روان از دیدگاه روانشناسی،تحلیل این موضوع از زبان آمار، آثار بی حجابی در کشور های غربی، بررسی اسلام گرایی در کشورهای غربی و مبارزات زنان در مسیر انتخاب حجاب و وفتی حجاب جهانی اشاره دارد.

      در بخش دیگری از این نمایشگاه، به سخنان بزرگان علم و ادب در مورد حجاب اشاره شده است و همچنین حجاب و عفاف در ادیان زرتشتی ، یهودی و مسیحی در باب پوشش پرداخته  شده است.

در بخش عفاف و حجاب در اسلام به ذکر آیات و روایات پیرامون پوشش و عفاف، خون نوشته ها که شامل وصیت نامه ی شهدا است، نامه بزرگان برای همسرانشان و ارائه طرح های جدید برای داشتن حجاب آسان اشاره شده است.

 

12345