اخبار و رویدادها: ثبت یک اختراع از پایان نامه کارشناسی ارشد فیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود

ثبت یک اختراع از پایان نامه کارشناسی ارشد فیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود
دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۹- ۱۷:۳۴:۱۲

ثبت یک اختراع از پایان نامه کارشناسی ارشد فیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود

ثبت یک اختراع از پایان نامه کارشناسی ارشد فیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود زهرا آزادواری دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد فیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود از پایان نامه خود دفاع می کند. وی با ارائه مقاله « نقش اندا

ثبت یک اختراع از پایان نامه کارشناسی ارشد فیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود

 

زهرا آزادواری دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد فیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود از پایان نامه خود با عنوان «نقش اندازه نانو ذرات در ولتاژ راه اندازی قطعات الکترولومینسانس»دفاع کرد.

وی با ارائه این مقاله  به استاد راهنمایی دکتر حمید هراتی زاده عضو هیأت علمی دانشکده فیزیک، ضمن دفاع از پایان نامه خود به ارائه محصول نوآوری شده خود پرداخت.

آزادواری در تشریح این قطعه گفت: این قطعات بیشتر در صفحات تلفن های همراه، نورهای پس زمینه مانیتورها، نورپردازی در شب، اسکنرهای پزشکی، تابلوهای تبلیغاتی و کاربردهایی که نیاز به نور یکنواخت و شدت کم باشد، استفاده می شود. وی افزود: این محصول برای اولین بار در ایران طراحی و ساخته شده است و شدت نور آن 50 درصد بیشتر  از نوع مشابه خارجی آن می باشد.

شایان ذکر است این قطعه در رنگ های مختلفی قابل تولید است که در حال حاضر این پژوهش برای دو رنگ آبی و سبز انجام شده است و از مزیت های آن می توان به روش ساخت ساده، کم هزینه ، تکرار پذیر و تولید انبوه و صنعتی اشاره کرد.

12345