اخبار و رویدادها: سمینار آشنایی با طراحی و ساخت ماهواره های کوچک برگزار شد

سمینار آشنایی با طراحی و ساخت ماهواره های کوچک برگزار شد
چهارشنبه ۱ دی ۱۳۸۹- ۱۶:۰۴:۴۱

سمینار آشنایی با طراحی و ساخت ماهواره های کوچک برگزار شد

در آستانه هفته پژوهش و فناوری ، سمینار آشنایی با طراحی و ساخت ماهواره های کوچک و فعالیت های مرکز تحقیقات فضایی 30 آذر ماه در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد:

سمینار آشنایی با طراحی و ساخت ماهواره های کوچک

 

در آستانه هفته پژوهش و فناوری ، سمینار آشنایی با طراحی و ساخت ماهواره های کوچک و فعالیت های مرکز تحقیقات فضایی 30 آذر ماه در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد. این سمینار با حضور دکتر علی اکبر پویان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ، تعدادی از متخصصین مرکز تحقیقات فضائی ایران و اعضای هیات علمی دانشکده های برق و رباتیک ، مکانیک ، فناوری اطلاعات و کامپیوتر و نیز جمعی از دانشجویان علاقه مند در سالن همایش های دانشکده معدن این دانشگاه برگزار شد .

دکتر سید محمد مهدی دهقان رئیس گروه کنترل،هدایت و ناوبری مجتمع فضائی در مورد برنامه فضائی کشور، مقایسه آن با سایر کشورها ، طبقه بندی های فضائی و نظامی سایر کشورها و فواید ارتقاء برنامه های فضائی کشور توضیحاتی ارائه داد . وی در ادامه طراحی و ساخت چرخ عکس العمل جهت حذف گشتاورهای اغتشاشی و پایداری ماهواره، فراهم نمودن مومنتوم زاویه ای لازم و نیز شبیه ساز سیستم تعیین و کنترل وضعیت ماهواره جهت بررسی عملکرد زیر سیستم تعیین و کنترل وضعیت حسگرها را توضیح داد سپس مهندس امیر حسین توکلی به توضیح جزئیات سیستم تعیین و کنترل وضعیت ماهواره و بخش های کامپیوتری آن پرداخت. سخنران پایانی این سمینار مهندس علی رضا آقا لاری ، اصول اولیه طراحی و ساخت ماهواره ، مدارهای فضائی ، سازه های ماهواره و اصول مکانیکی آن را ارائه کرد .

این جلسه با پرسش دانشجویان و پاسخ متخصصین مرکز تحقیقات فضائی پایان یافت .

 

12345