اخبار و رویدادها: پیام رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت 16 آذر روز دانشجو

پیام رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت 16 آذر روز دانشجو
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۹- ۱۵:۲۸:۴۵

پیام رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت 16 آذر روز دانشجو

السلام علیک یا ابا عبد الله و علی الارواح التی حلت بفنائک باز این چه شورش است که در خلق عالم است باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

السلام علیک یا ابا عبد الله و علی الارواح التی حلت بفنائک

 

باز این چه شورش است که در خلق عالم است             باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

پیام رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود

 به مناسبت 16 آذر روز دانشجو

 

با سلام و درود به روان پاک بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) تجلی بخش ، هدایتگر و برانگیزاننده جنبش دانشجویی و درود به ارواح مطهر شهدای دانشجو که در اوج قدرت نظام سلطه و تاریکترین برهه تاریخ ایران ، جان در راه آزادی نهادند و در برابر ترفند مظهر سلطه استکبار قرن، فریاد آزادی‌خواهی را با نثار جان به گوش جهانیان رساندند.

16 آذر یادآور مبارزه و جهاد ملتی مؤمن و بیدار است که گذر ایام گرد ظلمت و رخوت بر آن ننشانده و در افق روشن رو به آینده این سرزمین می درخشد . این روز یادمان پاک باختگانی از خیل طالبان شهادت و آزادگانی از مکتب حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) است که رسوایی امپریالیسم جهانی و دیکتاتوری پهلوی را فریاد کردند.

حماسه آفرینی دانشجویان غیور این مرز و بوم در شرایط و زمانی شکل گرفت که اتحاد استکبار و دیکتاتوری در خانه علم و محیط فضل و دانش تجدید عهد می‌شد. در این روز رژیم سلطه، آتش به سینه کسانی گشود که آگاهانه راه سرور آزادگان جهان و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان را انتخاب کردند و کثرت یزیدیان هیچ بیم و هراسی در دل آنها ایجاد نکرد. همانانی که عارفانه و عاشقانه خط سرخ آزادی‌خواهی و آرمان‌خواهی دانشجویی را از آذر 32 به بهمن 57 پیوند زده و از آن پس نیز با پیروی از ولی فقیه و مسیر نورانی شهدای عزیز و با تعمیق بینش سیاسی ، به دور از انحرافات و وابستگی‌های بیرونی ، در مسیر اعتلای ایران اسلامی هدایتگر و عدالت خواه بوده و خواهند ماند و قطعاً این مهم در سایه تدبیر، تحقیق ، مطالعه مداوم و صحیح ، تزکیه درونی و اندوختن سرمایه معنوی ، حضور دل و جان در محضر معبود ازلی، انس با قرآن و عترت (ع) و آگاهی از ترفندهای سیاست‌بازان میسر است.

ملت رشید و خودباور ایران و دانشجویان و دانشگاهیان انقلابی و متعهد، ایستاده برقله پر افتخار 16 آذر ، با تکیه بر فرهنگ سرخ عاشورا و کربلا ،‌ به نبرد و جهادی می‌پردازند که نسل‌های گذشته مردانه و استوار به نقش آفرینی در آن پرداختند و زمینه‌های مبارزه و پیروزی در آینده را تدارک دیدند. در زمانه‌ سیاهی که کمتر صدایی می توانست از درد و رنج دیکتاتوری و استبداد و استثمار سخنی بر زبان آورد، 16 آذر همچون فریادی رعدآسا و پرطنین،‌ طلیعه و تکوین جنبشی را رقم زد که بعدها جنبش دانشجویی نام گرفت. آن فریاد و اعتراض در گلو و حنجره خون آلود دانشجویان فهیم و فداکار آن روزگار نخشکید و بالید و غرید و همچون سیلی خروشان به راه افتاد تا به انقلاب اسلامی سال 57 رسید.

چنین شد که 16 آذر برتر و فارغ از حصارهای زمانی و تاریخی مبدل به نمادی انقلابی گشت که در تمامی اعصار پس از آن لشکریان دانشجویی آن را نمایندگی کردند. دانشجویان انقلابی و استکبار ستیز دوران انقلاب شکوهمند اسلامی، دانشجو ـ رزمنده‌های پر افتخار معرکه‌های جهاد و دفاع مقدس، دانشجویان خلاق و فعال عرصه‌های علم و نوآوری سالیان پس از جنگ و دانشجویان پرچم‌دار ابتکار و رصد کننده مرزهای دانش امروز، نسل‌هایی هستند که علیرغم فشارها ، تحریم ها و ترورهای ناجوانمردانه دانشمندان و اساتید دانشگاهی ، پی در پی از مرزهای هویت و اصالت میهن عزیز اسلامی خویش جانانه دفاع کرده و می‌کنند.

 16 آذر امسال هم که با آغاز ایام سوگواری اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ماه خون و قیام ، محرم حسینی مقارن گشته است ، نیز در بطن خود پیامی عمیق دارد که همان درس عاشورا و پیام دانشجویان شهیدمان است و آن مبارزه همیشگی با ظلم ، ستم ، استبداد و استکبار است.

ضمن عرض تسلیت آغاز ماه محرم و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش ، 16 آذر روز دانشجو را گرامی میداریم و به روان پاک همه شهیدان دانشگاهی ، به ویژه دانشمند فیزیک هسته ای کشورمان استاد شهید شهریاری درود می فرستیم و برای همه آنان از خداوند منان علو درجات مسألت می نماییم .

شما دانشجویان عزیز و محترم دانشگاه صنعتی شاهرود نیز همچون دیگر دانشجویان ایران اسلامی ، در حالی که با افتخار و غرور به گذشته خود می‌نگرید، دلی سرشار از امید و اطمینان و چشمی مالامال از نور و ذوق به سوی آینده این ملت مسلمان و انقلابی دارید، چراکه نمادهای عینی میل به زندگی و پویایی ملت بزرگ ایران هستید.

با توکل به خداوند متعال و وعده حتمی حضرت حق ، تحت توجهات حضرت ولی عصر (عج)، جهان فردا بیش از پیش گواه و شاهد عقلانیت مبتنی بر معنویت صالحان و مؤمنان و  شما فرزندان گرامی ایران اسلامی خواهد بود. ان شاء الله

 

                                                                                                                                                                                      دکتر علی مرادزاده

                                                                                     رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود

                                                                                                                                16 آذر 89

12345