اخبار و رویدادها: بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به مناسبت روز دانشجو

بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به مناسبت روز دانشجو
یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۹- ۱۶:۳۰:۰۳



16 آذر روز حق خواهی و استبداد ستیزی دانشجویان گرامی باد

بسمه تعالی 

16 آذر روز حق خواهی و استبداد ستیزی دانشجویان گرامی باد

امروز که کشور از استقلال شایسته برخوردار است، قید و بند غرب و شرق و غرب زدگان و شرق زدگان از کشور و دانشگاه گسسته شده است. جوانان عزیز دانشگاهی، هر چه بیشتر در کسب علوم و فنون، در اعتلای کشور معظم خود کوشش نمایند و از نفوذ عناصر منحرف و وابسته به چپ و راست قاطعانه جلوگیری کنند و نگذارند محیط مقدس دانشگاه، آلوده به اغراض منحرفان و وابستگان به اجانب گردد.

                   امام خمینی (ره)

واقعه شانزدهم آذر ماه زمانی به وقوع پیوست که رسوایی اندیشه غرب و فریاد عدالت طلبی دانشجوی مسلمان ایرانی به گوش جهان رسید. 16 آذر سر فصل تازه ای بود در تاریخ مبارزات ضد استکباری که زیر چنگال دژخیمان رژیم منحوس پهلوی در حال جان دادن بود.

حادثه 16 آذر 1332، بعنوان روز مقاومت در برابر استکبار در تاریخ دانشگاه ثبت شد و اکنون دانشجویان به مثابه قشر بیدار و پویای این ملت، میراث دار خونهایی هستند که در راه بیگانه ستیزی بر زمین دانشگاه ریخته شد و اینک دانشجویان و دانشگاهیان سرافراز با فهم بالا از موقعیت، جهادی را آغاز نموده اند که ضمن سرافرازی و سربلندی در عرصه های علمی و گام نهادن در راه اعتلای فرهنگی و اخلاقی، چنان لرزه بر اندام دشمنان این دیار انداخته است که استبداد را مجبور به روی آوردن به عملیات نخ نما شده ترور نموده اند و این امر بی شک از استیصال آنان ناشی می شود.

فرهیختگان دانشگاهی به عنوان فهیم ترین قشر جامعه، وظیفه ای صد چندان بر دوش دارند تا با نصب العین قرار دادن منویات ولی امرمسلمین حضرت آیه الله العظمی خامنه ای ( دامه برکاته ) مبنی بر مسلح شدن به سلاح دانش و بصیرت از سوء استفاده مجدد از دانشجو و دانشگاه جلوگیری کند و با تمام توان در راه دستیابی به استقلال، آزادی و عدالت لحظه ای آرام نمانند.

بی شک تداعی روز دانشجو در خاطره ملت ایران و بزرگداشت سالانه آن یک ضرورت تاریخی و وظیفه ملی است؛ از این روی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن تاکید بر زنده نگه داشتن این روز که به منزله زنده نگه داشتنِ حلقه اتصال خون شهیدان دانشجو و بیداری و پویایی دانشگاهیان است؛ اعلام می دارد با آرمان های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تجدید پیمان کرده، و این روز بزرگ را به تمامی دانشجویان فرهیخته، آرمانگرا و استکبار ستیز تبریک گفته ، امید است با پشتکار ، تلاش و خودباوری که خصلت هر دانشجوی متعهد ایرانی است قدم در راه اعتلای فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی برداریم.

                                                                         معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شاهرود 

 

12345