اخبار و رویدادها: برگزاری جشن راز پرواز در دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری جشن راز پرواز در دانشگاه صنعتی شاهرود
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹- ۱۶:۴۵:۴۵

برگزاری جشن راز پرواز در دانشگاه صنعتی شاهرود

دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و اداره امور فرهنگی دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) مراسم جشن راز پرواز را به مدت سه شب از تاریخ 17 تا 19 آبان م

برگزاری جشن راز پرواز در دانشگاه صنعتی شاهرود

دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و اداره امور فرهنگی دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) مراسم جشن راز پرواز را به مدت سه شب از تاریخ 17 تا 19 آبان ماه در تالار شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار نمودند.

در این مراسم با حضور گسترده دانشجویان، قائمی استاد حوزه و دانشگاه طی سخنانی به بیان تفاوت دیدگاه ها به فلسفه حجاب و اثبات حقانیت و ضرورت آن در جامعه امروزی پرداخت و گفت: تاکنون فلسفه حجاب از دیدگاه های متعددی مورد نقد و بررسی قرار گرفته که می توان یکی از مهمترین ابعاد آن را در بحث آزادی دانست . اگر حجاب از سوی مردم رعایت نشود باعث تحریک جنس مخالف و سلب آرامش روحی او می شود و این به معنای محدود کردن آزادی است پس حجاب نفی آزادی نیست بلکه به آزادی جهت می بخشد. وی در توضیح تفاوت دیدگاه آزادی ادامه داد: در حال حاضر فرانسه کانون و مهد آزادی تلقی می شود اما نگاه آنان به این مقوله  از نوع  موافق یعنی آزادی تا زمانی که آزادی دیگران مختل نشود است.

در ادامه  این مراسم  خانم ها جل لو از گشور گینه و شباهت از ترکیه که به تازگی به دین مبین اسلام و مذهب شیعه مشرف شده اند برای دانشجویان از نحوه آشنایی خود با دین اسلام به سخنرانی پرداختند  . شباهت در صحبت های خود به  این نکته اشاره کرد که قبل از روی آوردن به مذهب شیعه ابتدا به دین مسیحیت گرایش داشت ولی با مشاهده عدم پاسخگوئی ابهامات مذهبی خود به اسلام گروید و نام جدید وی پس از تشرف به تشیع زهرا است.

جل لو نیز در این جلسه در مورد تدبر در معانی قرآن و همچنین بیان دیدگاه مردم کشور خود نسبت به کشور ایران و مذهب شیعه پرداخت .

اجرای موسیقی، تئاتر، پخش کلیپ، دکلمه خوانی و اجرای مسابقه از دیگر برنامه های این جشن باشکوه بود.

 

12345