اخبار و رویدادها: دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شاهرود مهارت های زندگی را فرا گرفتند

دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شاهرود مهارت های زندگی را فرا گرفتند
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹- ۱۶:۴۴:۲۰

دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شاهرود مهارت های زندگی را فرا گرفتند

دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شاهرود مهارت های زندگی را فرا گرفتند با حضور گسترده دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شاهرود همایش مهارت های زندگی قرآنی شنبه شب 15 آبان ماه در تالار شقایق های این دانشگاه برگزار

دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شاهرود مهارت های زندگی را فرا گرفتند

 

با حضور گسترده دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شاهرود همایش مهارت های زندگی قرآنی شنبه شب 15 آبان ماه در تالار شقایق های این دانشگاه برگزار شد.

دکتر مهدی خیراللهی عضو اتاق فکر دفتر نهاد مقام معظم رهبری که به دعوت اداره کل امور فرهنگی دانشگاه صنعتی شاهرود در همایش مهارت های زندگی قرآنی سخنرانی می کرد ، با اشاره به مدیریت رفتار صحیح منطبق با قرآن و حدیث و سیره بزرگان دین در زندگی، به ارائه تمرین های عملی برای نیل به عادات صحیح زندگی قرآنی پرداخت و شناخت را لازمه و شرط اول زندگی دانست و گفت : این مهم باید منطبق بر نیازهای حال و آینده فرد باشد که اگر نیازها برطرف نشود به تهدید تبدیل خواهد شد . وی درک نیازها و شناخت را مقدمه ای برای خود شناسی ذکر کرد و جهد و کوشش در این راه را لازمه رسیدن به معرفت الهی عنوان کرد.

مهدی خیر اللهی با تقسیم بندی لایه های مختلف مغز انسان ، آن را به سه بخش مغز اولیه که زندمانی است نه زندگانی ، مغز ثانویه که شامل یادگیری و ارتباطات است و مغز متعالی که خلاقیت و شعور را در بر می گیرد تقسیم کرد و گفت: در بخش مغز ثانویه هر کس بیشترین ارتباط را با خود و خدا داشته باشد بهترین بهره برداری را از این قسمت نموده است.

وی یکی دیگر از پایه های زندگی انسان را خود کنترلی و محبوس کردن تمایلات نفسانی دانست و گفت: نتایج خود کنترلی  در کمترین زمان برای هر فرد قابل لمس است و اگر خود کنترلی آموخته شود حیطه وسیعی از مهارت زندگی را آموخته است.

طراح خانه ریاضیات در قسمت دیگری از سخنان خود مهندسی ارزش را الگوی زندگی با کیفیت دانست و افزود: مهندسی ارزش بدان معناست که انسان ها بازخورد تلاش ها و کوشش های خود را بسنجند. اگر میان تلاش فرد برای وصول به هدف و نتیجه ای که به دست آورده ، تعادل و توازن باشد طبیعتاً به ارزش های ترسیم شده خود دست یافته و در غیر این صورت  وقت و هزینه های غیر قابل جبرانی را از دست داده است. یک فرد قرآنی باید در همه حال مهندسی ارزش را به خاطر داشته باشد.

خیراللهی در پایان سخنان خود تفکر و به کار گیری آیه های قرآنی و سیره انبیاء و امامان را وسیله ای مطمئن برای مهارت های زندگی توصیه کرد.

پرسش و پاسخ ، قرعه کشی و توزیع هدایا از دیگر بخش این همایش بود.

شایان ذکر است دکتر مهدی خیراللهی دارای دکترای افتخاری ریاضی از ایتالیا ، کارشناس ریاضی محض از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی  علوم حدیث از دانشگاه علوم حدیث شهرری ، عضو اتاق فکر دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و طراح خانه ریاضیات شهر تهران می باشد.

12345