اخبار و رویدادها: حضور استاندار سمنان در اختتامیه ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود

حضور استاندار سمنان در اختتامیه ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود
یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۹- ۲۳:۱۱:۲۳

حضور استاندار سمنان در اختتامیه ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود

استاندار سمنان در مراسم اختتامیه ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود : راه مقابله با انحرافات ، تفکر و اندیشه است

استاندار سمنان در مراسم اختتامیه ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود :

راه مقابله با انحرافات ، تفکر و اندیشه است

 

ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود با برگزاری مراسم اختتامیه شب گذشته پس از سه هفته به کارخود خاتمه داد .

     در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی صالحی مسئول طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن ارائه گزارش مختصری از عملکرد یک ماهه این طرح از استقبال گسترده دانشجویان از گفتگوهای آزاد و جلسات نقد فیلم خبر داد و گفت : طبق ارزیابی های صورت گرفته میزان رضایت مندی دانشجویان از ضیافت اندیشه این دانشگاه بیش از 90% بود که جای تشکر و قدردانی از مسئولین استان ، شهرستان و دانشگاه صنعتی شاهرود و نهاد رهبری در دانشگاه های صنعتی شاهرود ، علوم پزشکی شاهرود و دامغان را دارد .

 وی ضمن اظهار امیدواری نسبت به برگزاری این طرح  در سال آینده با نقایص بسیار کمتر گفت : یکی از ویژگی های طرح نیز ارائه چارت جدید توسط دفتر نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه صنعتی شاهرود بود که مورد استقبال نهاد رهبری تهران قرار گرفت .

     در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی امام جمعه شهرستان شاهرود گفت : مایه بسی افتخار است که در ماه ضیافت الهی ، ضیافت معرفت و اندیشه را در دانشگاه صنعتی شاهرود داشتیم . وی اظهار امیدواری کرد خداوند متعال دور شدن از نفسانیات را به عنوان مزد این ضیافت برای دانشجویان قرار دهد .

    دکتر عباس رهی استاندار سمنان با اشاره به این که آسیب شناسی جوانان بسیار مهم است تصریح کرد : بیشترین آسیب های جوانان از سوی دوستان است و تمام تبلیغات انحرافی دشمن نیز به سوی جوانان که امیدهای کشور هستند ، معطوف شده است . وی با اشاره به خطر گروه های انحرافی که با عنوان رفع مشکلات جوانان به سراغ آن ها می آیند و اعتقادات جوان را از او می گیرند ، تصریح کرد : گاه دانشجویان با آگاهی و علم و دانش نیز گرفتار جریان های شیطان پرستی می شوند و این مسأله بسیار خطرناک است .

   وی ضمن بیان این که راه مقابله با انحرافات ، تفکر و اندیشه است افزود : بصیرت با اندیشه ناب اسلامی و رهنمودهای ائمه اطهار (ص) و علما بدست می آید . دکتر رهی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت : امروز باید بصیرت خود را افزایش دهیم چون دشمنان می خواهند حکومت متکی بر ولایت فقیه به جهانیان ارائه نشود تا بتوانند مسیرهای انحرافی را طی کنند و ولایت فقیه حقوق مظلومان را مطالبه می کند .

 استاندار سمنان از دانشجویان خواست برای حفظ جامعه ، آسیب های شخصی را بشناسند و خود را در مقابل آن حفظ کنند و گفت : بصیرت و فکر نابی را که در ضیافت اندیشه بدست آوردید دائماً مراقبت کنید و مانند گنج گرانبها آن را حفظ کنید تا بتوانید به کمک آن آسیب های جامعه را بشناسید .

   شایان ذکر است این مراسم با قرعه کشی اولویت تشرف به مکه مکرمه  و مدینه منوره ، کربلای معلا  و هزینه تشرف به بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام در مشهد مقدس و تقدیر و تشکر از اساتید طرح ، منتخبین مسابقات وبلاگ نویسی ، عکس و فیلم موبایلی و دانشجویان فعال فرهنگی به پایان رسید .

 

12345