اخبار و رویدادها: نوای بک یا الله دانشجویان در شب شهادت امیر مؤمنان (ع)

نوای بک یا الله دانشجویان در شب شهادت امیر مؤمنان (ع)
چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۹- ۱۵:۵۴:۱۸

نوای بک یا الله دانشجویان در شب شهادت امیر مؤمنان (ع)

نوای بک یا الله دانشجویان در شب شهادت امیر مؤمنان دانشگاه صنعتی شاهرود را نورانی کرد

نوای بک یا الله دانشجویان در شب شهادت امیر مؤمنان

دانشگاه صنعتی شاهرود را نورانی کرد

نوای بک یا الله دانشگاهیان و شرکت کنندگان در ضیافت اندیشه در شب شهادت امیر مؤمنان حضرت علی علیه السلام فضای دانشگاه صنعتی شاهرود را نورانی کرد.

     در ادامه برگزاری مراسم شب های قدر آیین احیاء شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان ، با حضور پرشور مسئولین ، اساتید و دانشجویان طرح ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود شب گذشته در محوطه این دانشگاه برگزار شد .

    در ابتدای این مراسم پس از قرائت دعای افتتاح ، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی صالحی مسئول طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن اشاره به تأثیر عمل بر تفکر و بالعکس گفت : فکر عامل عمل و عمل مؤثر بر فکر است.وی با بیان این که قرآن بزرگ ترین هنر شیطان را تزیین می داند گفت : شیطان در تزیین اعمال بزرگ ترین استاد است و گناه را در نظر انسان زیبا جلوه می دهد و در نهایت در اثر اعمال زشت، تفکر و سلیقه های انسان هم عوض می شود.

    در ادامه پس از قرائت دعای جوشن کبیر ، حجت الاسلام و المسلمین کوثری امام جمعه چناران با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت علی علیه السلام خطاب به دانشجویان گفت : برای پیشرفت در کارها رضایت پدر و مادر و احترام به استاد شرط اساسی است . در این شب قدر برای آنها دعا کنید . خداوند برکت علم را در احترام استاد قرار داده است .وی با اشاره به بخش هایی از وصیتنامه حضرت علی (ع) در نهج البلاغه ، به تشریح سفارشات مولا علی علیه السلام پرداخت .

    وی با تأکید بر این نکته که بهترین دعاها ، دعا برای حسن عاقبت است ، از دانشجویان خواست در این شب از خداوند بخواهند عاقبت امور همه را ختم به خیر فرماید و ما را همیشه در مسیر علی علیه السلام ثابت قدم نگه دارد .

    قرائت قرآن ، دعای ابوحمزه ثمالی ،زمزمه دعای جوشن کبیر و سوگواری و عزاداری و شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (ع) از جمله سایر برنامه های شب بیست و یکم ماه رمضان در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود بود .

 

 

12345