اخبار و رویدادها: مقدرات انسان در شب قدر بر اساس ملکات اوست

مقدرات انسان در شب قدر بر اساس ملکات اوست
یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۹- ۱۶:۳۱:۰۷

مقدرات انسان در شب قدر بر اساس ملکات اوست

در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود عنوان شد : مقدرات انسان در شب قدر بر اساس ملکات اوست

در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود عنوان شد :

مقدرات انسان در شب قدر بر اساس ملکات اوست

 

جلسه گفتگو آزاد با عنوان "جبر و اختیار" با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمد نعیم آبادی استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در تالار اقاقیای دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد .

   در ابتدای این نشست نعیم آبادی گفت : ملکه آن صفاتی است که در نفس انسان راسخ شده است مانند عاداتی که نمی توان آن ها را ترک کرد و عمل وقتی ملکه جان انسان می شود که حداقل 40 روز تکرار شود انسان باید سعی کند اعمال خوب و شایسته را به قدری تکرار کند که برای او ملکه شود .

    وی عمل اخلاقی را عمل درست کردن عادات خوب و بد دانست و افزود : خواب انسان ، فیض گیری از خداوند متعال ، حشر انسان و مقدرات او بر طبق ملکاتش است . هریک از اسماء خداوند متعال یک فیض است مانند ستار ، غفار و رزاق ، یکی از شیوه های اصلاح شما این است که اسامی خدا را بیابید و آن ها را درخود ملکه کنید ، شما ستار شوید تا خدا برای شما ستارالعیوب باشد .

   نعیم آبادی با اشاره به فضیلت شب قدر  تصریح کرد : مقدرات انسان در شب قدر بر اساس ملکات اوست و ملکات خوب مقدرات خوب را رقم می زند .

به گفته وی علم خداوند متعال موجب صلب اختیار از انسان نمی شود و خوشبختی و بدبختی ما در این دنیا و نیز سرنوشت بدی ما در آخرت بر اساس اعمالی است که برای ما ملکه شده است .

12345