اخبار و رویدادها: آشنایی دانشجویان ضیافت اندیشه با سینمای انیمیشن و تأثیرات آن

آشنایی دانشجویان ضیافت اندیشه با سینمای انیمیشن و تأثیرات آن
شنبه ۶ شهریور ۱۳۸۹- ۱۶:۲۸:۱۰



آشنایی دانشجویان ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرودبا سینمای انیمیشن و تأثیرات آن جلسه نقد فیلم با عنوان " سینمای انیمیشن و تأثیرات آن برکودکان و نوجوانان" با حضور حجت الاسلام و المسل

آشنایی دانشجویان ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود

با سینمای انیمیشن و تأثیرات آن

 

جلسه نقد فیلم با عنوان " سینمای انیمیشن و تأثیرات آن برکودکان و نوجوانان" با حضور حجت الاسلام و المسلمین عباس مسلمی استاد حوزه و دانشگاه و دانشجویان ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود چهاردهم ماه مبارک رمضان در تالار اقاقیای این دانشگاه برگزار شد .

  در ابتدای این نشست مسلمی ، نزدیک بودن انیمیشن به ادبیات کودک را رمز تأثیرگذاری آن دانست و گفت : کودکان نمی توانند مطالعه کنند فقط نگاه می کنند و این یادگیری مشاهده ای و تقلیدی است و چون تجربه ، شناخت و آگاهی کامل ندارند از رسانه ها یاد می گیرند .

  وی ضمن بیان این که به تبعیت از برخی کارتون ها کالاهایی مانند اسباب بازی ، لباس و لوازم التحریر تولید می شود ، افزود : از جمله منشأ ساخت فیلم های انیمیشن در اسرائیل می توان به افسانه ها و اسطوره ها ، فلیم های مبتنی بر داستان همراه با برداشت مؤلفه و فیلم هایی که از روی داستان های فانتزی ساخته می شوند اشاره کرد .

    در ادامه مسلمی تصریح کرد : کارتن تام و جری ساخته اسرائیل است و برخی انیمیشن ها مانند جوجه اردک زشت ، هورتن و فرار جوجه ای دارای مضامین صهیونیستی هستند . اسرائیل در نسل انقلاب نمی تواند تأثیرگذار باشد  همان طور که امام راحل (ره) فرمودند اگر مسلمانان هرکدام یک سطل آب بریزند اسرائیل را آب می برد .

  وی با اشاره به بتمن ، مردآهنین ، تارزان ، اسپان و فانتوم که از قهرمانان انیمیشن  هستند گفت : این شخصیت ها خاص و منحصر به فردند ، در عین حال مهربان و منفرد هستند ، تنها و آزادند و دارای شخصیت محبوب می باشند .

  این جلسه با پخش کلیپ و پرسش و پاسخ به پایان رسید .

12345