اخبار و رویدادها: در ضیافت اندیشه دانشگاه عنوان شد:دعا اتصال به منبع لایزال الهی

در ضیافت اندیشه دانشگاه عنوان شد:دعا اتصال به منبع لایزال الهی
شنبه ۶ شهریور ۱۳۸۹- ۱۶:۲۷:۲۹

در ضیافت اندیشه دانشگاه عنوان شد:دعا اتصال به منبع لایزال الهی

در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود عنوان شد: دعا اتصال به منبع لایزال الهی

در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود عنوان شد:

دعا اتصال به منبع لایزال الهی

 

به منظور آشنایی دانشجویان ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود با دعا و شرایط استجابت آن ، گفتگوی آزاد با حضور حجت الاسلام و المسلمین اداوی استاد حوزه و دانشگاه در محوطه آزاد این دانشگاه برگزار شد .

   اداوی در ابتدای این نشست ارتباط با خدا و طلب احتیاجات مادی و معنوی از خداوند را از اهداف دعا کردن معرفی کرد و افزود : خداوند متعال مواردی که می خواهیم بر اساس شرایط و مصلحت به ما می دهد همان طور که در قرآن آمده است من به بندگانم نزدیکم و اجابت می کنم آن دعایی را که فرد دعا کننده از من می خواهد .

   وی تصریح کرد : در اسلام دعا هم می تواند وسیله باشد و هم هدف ، چون ما را به خدا می رساند چه خوب است برای رسیدن به اهداف ، ارتباطمان با خدا را بیشتر کنیم و با این کار خود را به منبع لایزال الهی وصل کنیم . از دیدگاه اسلام موقعیت زمانی ، طهارت ظاهری و باطنی ، اعتقاد داشتن به این که خداوند قدرت بی پایان است ، امید به اجابت دعا ، اصرار و پافشاری در دعا و دل کندن از سایر نیروهای غیرالهی  از جمله شرایط دعاست .

   اداوی پس از بررسی چگونگی استجابت دعا از دو بعد مادی و معنوی تأکید کرد : اگر گاهی دعای ما مستجاب نمی شود باید بدانیم حتماً به صلاح ما نبوده است چراکه خداوند علم و آگاهی مطلق دارد و نتایج کارهای ما را می داند یا این که ما وظیفه خود را انجام ندادیم، یعنی دعا می کنیم ولی برای رسیدن به آن هیچ کاری انجام نمی دهیم و به درستی هدف گذاری نمی کنیم . مواردی نیز وجود دارد که خدا اجابت دعا را به تعویق می اندازد .   

12345