اخبار و رویدادها: عرفان های نوظهور در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود

عرفان های نوظهور در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود
چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۹- ۱۶:۳۴:۰۱

عرفان های نوظهور در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود

عرفان های نوظهور در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود گفتگوی آزاد از سلسله جلسات مهدویت با عنوان "عرفان های نوظهور" با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نصوری عضو هیأت علمی مرکز جهانی م

عرفان های نوظهور در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود

 

گفتگوی آزاد از سلسله جلسات مهدویت با عنوان "عرفان های نوظهور" با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نصوری عضو هیأت علمی مرکز جهانی مهدویت و دانشجویان ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود شب گذشته در تالار شقایق های این دانشگاه برگزار شد .

    در ابتدای این نشست دکتر نصوری با اشاره به جریانات مهدوی گرا و پایان تاریخ گفت : دشمنان اسلام در عرصه منجی آخرالزمان و پایان تاریخ ،جریان های تخریبی را به وجود آوردند تا بتوانند آن نگاه سبز و آبادی که ما نسبت به پایان تاریخ داریم را از دید خودشان معرفی کنند و با ساخت جریان 2012 پایان تاریخ را مشخص نمودند .

    وی ضمن معرفی گروه سای بابا که رهبرش ادعای روحانی بودن تمام ادیان الهی را دارد ، افزود : پرهیزگاری در اسلام تقواست یعنی در عبادت دروغ نگوییم ، ریا نکنیم و ... در حالی که در گروه سای بابا اگر انسان می خواهد کاری انجام دهد اشکالی ندارد ولی باید لذتش را استادش ببرد این گروه برنامه های ضداخلاقی بسیاری دارد . حقیقت در اسلام خدا و شناخت اوست ولی در سای بابا اگر انسان می خواهد در زندگی رشد کند باید با خدا و معنویت مخالفت کند .

      نصوری رهبران گروه های رام الله ، آئین ایلیا و گروه کابالا را معرفی کرد و از خصوصیات آن ها برای دانشجویان گفت و تصریح کرد : خواب هیچ گاه نمی تواند حجت شرعی باشد و اگر کسی بگوید زمان ظهور را می دانم کذب محض است همان طور که امام زمان (عج) فرمودند زمان ظهور من را کسی غیر از خدا نمی داند

    وی تأکید کرد منبع بروز خیلی از این مسائل و مشکلات جهل و نادانی است و نشان از این دارد که نسبت به امام عصر خود آگاهی نداریم و افزود :  شناخت امام (عج) ، محبت به امام (عج) قرآن و اسلام ، اطاعت و فعالیت که افضل اعمال انتظار فرج است از مهمترین وظایف ما نسبت به حضرت مهدی (عج) است . وی خطاب به دانشجویان گفت : نباید دست روی دست بگذاریم تا امام زمان (عج) ظهور کند ، امام در حق ما دعا می کند ولی ما چقدر برای تعجیل در فرجش دعا می کنیم؟

   این جلسه با پخش کلیپ هایی پیرامون عرفان های نوظهور در ایران و کسانی که ادعای همسری امام زمان(عج) ، ادعای خدایی و رابطه با حضرت مهدی (ع) را داشتند و نیز پرسش و پاسخ به پایان رسید . 

12345